Archiwa tagu: skuter kymco serwis cennik

Właściwy serwis skutera

Jak poprawnie dbać o skuter?

Znaczna część Odbiorców, którzy decydują się na nabycie skutera, w małym stopniu zdaje sobie sprawę, w jaki sposób prawidłowo się o niego troszczyć. Od prawidłowej pielęgnacji uzależniona jest bowiem – mówiąc w skrócie – jego kondycja. Będziemy mieli szansę z niego korzystać przez dłuższy okres, natomiast podróż nim będzie dużo bezpieczniejsza. Jakie działania powinniśmy spełnić? Po pierwsze: nie torturować motoru nierówną jazdą, mianowicie z manetką do oporu, bowiem może to zdecydowanie zwiększyć ciepłotę silnika, zaś w rezultacie go zniszczyć. Też wszelkie triki kaskaderskie powinniśmy niestety oglądać w domu na monitorze laptopa czy telewizora. Chodzi tu bezsprzecznie o gwałtowne hamowanie lub jazdę na pojedynczym kole (niejednokrotnie tylnym). Taka jazda naraża nasze zdrowie, natomiast częstokroć życie, jeżeli jest połączona z zawrotną prędkością. Przykładowo skuter Kymco musimy myć manualnie. Myjka ciśnieniowa absolutnie nie starczy, by solidnie wyszorować wybrane fragmenty (nade wszystko te najdelikatniejsze). Trzeba spędzić przy takiej maszynie dużo więcej czasu. Ustalić bacznie po jakiejkolwiek wędrówce stan skutera, np. w badaniu jakichkolwiek możliwych awarii. Należy wypolerować wydech, zweryfikować czy w jakimś miejscu nie posiada rdzy oraz czy hamulce są w dobrym stanie. Zaleca się raz w tygodniu skontrolowanie stanu oświetlenia i opon. Ponad to nie można przekraczać dozwolonego przeładowania, mianowicie ilości ładunku, jaki powinniśmy ze sobą wziąć.

Gdy musimy ze skuterem udać się do serwisu…

Całość zależy od tego, czy posiadamy dwusuwowy albo czterosuwowy jednoślad. W przypadku skutera czterosuwowego opłata bez wątpienia będzie trochę większa. W przypadku skutera dwusuwowego serwis Kymco obejmuje: zmianę oleju w przekładni, kontrolowanie stanu świecy zapłonowej, monitorowanie funkcjonowania klocków hamulcowych, sprawdzanie ciśnienia w kołach, zawieszenia, stanu światła, oczyszczanie motoru i gaźnika oraz wszelkie pozostałe ogólne operacje, które my samodzielnie zasugerujemy, m in. pozbycie się widocznej dysfunkcji. Jeśli mamy jednoślad czterosuwowy serwis włącza dodatkowo wymianę oleju w napędzie, mycie filtra oleju i skorygowanie zaworów. Trzeba we własnym zakresie zabezpieczać motor przed niebezpiecznymi czynnikami, przykładowo solą na jezdni w ciągu zimy. Wtedy absolutnie nie powinniśmy nią jechać, ponieważ sól jest kluczowym czynnikiem powstawania rdzy na wydechu. Po zimnych miesiącach trzeba wymienić olej oraz inne płyny, przykładowo olej hamulcowy, przekładniowy oraz do łożysk.

Wybrać warsztat czy renomowany serwis?

Klasyczny warsztat oraz renomowany mają zapewne tyle samo atutów jak i niedoskonałości. Należy niemniej poświęcić im sekundę, ażeby potem w ogóle nie żałować błędnej decyzji. W upoważnionej stacji, w której dokonuje się sprawdzania stanu technicznego i renowacji motocykli, możemy liczyć na rzetelność i doskonałą jakość wykonywanych usług. Przegląd na każdym kroku jest organizowany solidarnie z ustalonym scenariuszem, zaś świadectwem jego wypełnienia jest odhaczenie tego w książce z gwarancją. Odbiorcy, którzy mają nowiutkie motocykle Kymco, muszą przychodzić każdorazowo w wyznaczonym wcześniej terminie. Jeśli skuter będzie posiadał jakąkolwiek groźną usterkę, wtedy ASO w ramach rękojmi może zrealizować nieodpłatną konserwację. Ważnym atutem wspomnianego serwisowania jest szansa późniejszej odsprzedaży maszyny za atrakcyjną cenę.

Zaletą klasycznych warsztatów jest zdecydowanie odpłatność. Nierzadko w renomowanym warsztacie należy zapłacić kilka razy więcej za tę samą usługę. Zatem właściciele motocykli nierzadko planują naprawy i konserwację dokładnie w owych miejscach. Dobrze jest, jeżeli mechanik wykazuje się znajomością tematyki, m in. zyskał uprzednio kompetencje w naprawie konkretnych wariantów owych maszyn. Spotkać się można także ze zdaniem: „wie Pan nie będę takiego motoru naprawiał, bo się najzwyczajniej w świecie na takiej tematyce praktycznie w ogóle nie znam”. W takiej sytuacji mechanik przynajmniej jest względem nas bezpośredni. Niekorzystnym aspektem będzie tutaj brak kompetencji, który jest wywołany tym, że nieautoryzowane zakłady nie posiadają zwyczajnie dostępu do specjalnych zajęć. Natomiast wskutek tego do ważnych wiadomości, np. o bardzo wymyślnej elektronice w konkretnym modelu jednośladu. Powinniśmy zatem wydzwaniać do sporej ilości serwisów, z czego znaczna część nawet nie podejmie się przeprowadzenia usługi. Osobne zakłady mają opcję jednak specjalizować się w sferze motocykli, m in. miejskich i w takiej sytuacji mamy szansę otrzymać fajną usługę za umiarkowaną cenę.

W końcu należy zauważyć, iż rękojmia od wytwórcy wcale nie obejmuje w szeregu rozmaitych sytuacji, m in. jeżeli umieścimy w naszym skuterze części od nieautoryzowanego producenta bądź kiedy nie będziemy używali skutera zgodnie z przeznaczeniem (np. będziemy przewyższać dopuszczalną prędkość, jeździć bohatersko na pojedynczym kole). Jeżeli zamierzasz wyszukać dużo więcej zajmujących wiadomości na temat jednośladów wejdź w owy link – KYMCO