Archiwa tagu: radca prawny

Adwokat radzi – nie spłacaj przedawnionych długów

Specyfika funkcjonowania firm windykacyjnych

Znaczna ilość przedsiębiorstw odzyskujących długi jest zarządzana przez osoby, które skończyły studia z prawa, jednak nie mają aplikacji. Więc posiadają ramową wiedzę z obszaru kodeksu cywilnego. Odzyskiwanie różnego typu zadłużeń wymaga poważniejszego zaangażowania oraz zdolności, którego po prostu nie możemy zdobyć w inny sposób, jak w trakcie praktyk w kancelarii u „dojrzalszych” przyjaciół po fachu. Tu konieczny jest adwokat, który dokładnie będzie rozumiał, jakie czynności powinno się zrobić. Instytucje ściągające długi częstokroć nie odbierają jakiejkolwiek „zaliczki” i umawiają się wyłącznie na procent od pobranej wierzytelności. Przeważnie jest to od 20% do 50% całej kwoty. To naturalnie fakty odnoszące się do Nabywców. Oni w zasadzie nie muszą naprawdę robić żadnych kroków, poza wyczekiwaniem na spłatę części zadłużenia poprzez powyższą spółkę. Natomiast co w tym momencie ma miejsce z trasatem?

Wezwanie do zapłaty, czyli niekończące się listy, e-maile i telefony

Należy w tymże miejscu wyróżnić dwie sytuacje: kiedy jakaś osoba zaledwie co została dłużnikiem oraz zadłużenia przedawnione, których nie powinniśmy pokrywać. W pierwszej sytuacji trasat musi obligatoryjnie uregulować długi pod rygorem sprawy w sądzie, opublikowania decyzji, odebrania wszelkich funduszy przez komornika i w konsekwencji opłacenia znacznie pokaźniejszej sumy niż pierwotna. Jeżeli chodzi o wierzytelności przedawnione, wtedy w zasadzie nie musimy zwracać zadłużenia – taką wiadomość otrzymamy od dowolnego prawnika. Niestety spora liczba firm windykacyjnych nie prosi już o zapłacenie tego zadłużenia, ale terroryzuje wierzycieli negatywnymi efektami ich niespłacenia. Robią to za pomocą listów, które raz po raz trafiają do skrzynki, kilku identycznych wiadomości e-mail oraz nieprzyjemnych telefonów z numerów zastrzeżonych. Przeważnie dokumenty są wyrażone w taki sposób, żeby wierzyciel rozważył to, że faktycznie musi coś sfinansować. Wiele w nich niezrozumiałych dla „przeciętnego zjadacza chleba” sformułowań typu „fundusz niestandaryzowany” i „fundusz sekurytyzacyjny”. Co w niniejszej sytuacji należy zrobić?

Długi, które trzeba zapłacić

Wówczas musimy odebrać pozew o uiszczenie długu z sądu (o ile długu już wcześniej nie spłaciliśmy). Jakiegokolwiek zawiadomienia z sądu nie można pomijać, ponieważ po pewnym terminie (zatwierdzenie) ma ono moc wykonawczą. Jeżeli informacje zawarte w pozwie są niepoprawne bądź dołączono do pozwu nieautentyczne formularze – tym bardziej trzeba zareagować. Wierzyciel ma uzasadnienie, żeby się wzbraniać, np. gdy doszło do unieważnienia zadłużeń. W niniejszej sytuacji trzeba skorzystać z porady prawnej lub udać się do wybranej Kancelarii Adwokackiej w Bydgoszczy, która wytłumaczy nam, które ruchy będą najkorzystniejsze. Cesjonariusz, który dochodzi swych należności, ma obowiązek przytoczyć w procesie sądowym dowody, np. zarejestrowany mandat za niezapłacony rachunek za telewizję.

Przedawnione długi, czyli jak odeprzeć atak socjotechniczny

Placówki ściągające długi nie posiadają absolutnie najmniejszych uprawnień. Ma je trybunał, komornik, adwokat – jednak nie instytucja zajmująca się „ściąganiem” przedawnionych zadłużeń. Jeśli zatem uzyskaliśmy zalecenie do zapłaty od wspomnianego podmiotu, nie wolno wykonywać takich ruchów:

1. Nie możemy dawać odpowiedzi na zawiadomienia, e-maile oraz odbierać telefonu, ponieważ będzie to równoznaczne z trwaniem długu (którego wcale nie musimy spłacać)

2. Jeżeli zaprezentowana instytucja kontaktuje się telefonicznie, trzeba uświadomić sobie to, iż kompletna debata będzie utrwalona – zaś to może właśnie skomplikować naszą sytuację. W ogóle nie pozwalajmy się nagrywać, nie wchodźmy w zbędne rozmowy z windykatorami pracującymi w telemarketingu. Po prostu skończmy połączenie, zwłaszcza jeżeli nie pojawia nam się numer telefonu.

3. Krótko mówiąc nie dajmy się tyranizować! W przypadku przedawnionych długów pod żadnym pozorem nie posyłajmy podań odwoławczych, próśb uiszczania zadłużenia rozłożonego na raty, propozycji odroczenia okresu spłaty zadłużenia itp. Nie dajmy się też nabrać na pertraktacje, zatem „promocje” oraz „upusty” odnoszące się do przedawnionych wierzytelności.

4. Wcale nie płaćmy żadnej ilości pieniędzy na rachunek bankowy przedsiębiorstwa windykacyjnej, nawet jednej złotówki. Bowiem wkrótce zacznie się cała machina odzyskiwania wierzytelności. Uiszczenie nawet niezwykle niewielkiej kwoty jest równoważne z tym, iż dług zatwierdzamy.

5. Jeżeli przynieśliśmy do domu skomplikowane zaświadczenie, idźmy do adwokata, który wyłoży nam indywidualne jego odcinki.

Powinniśmy także wspomnieć o tym, iż długi stare możemy opłacić dobrowolnie. Pieniądze nie znajdą się jednak na koncie prawdziwego wierzyciela, tylko instytucji, która taki dług w późniejszym terminie kupiła. Warto w owym przypadku zadać sobie istotne pytanie: czy warto? Opłacenie pierwszemu wierzycielowi przestarzałego długu posiada sens, natomiast płacenie instytucjom, które od siebie wzajemnie kupują wierzytelności oraz liczą na duży przychód – chyba nie. Zwłaszcza, że część aprobuje liczne pogwałcenia polskiego prawa.

Jeżeli zaintrygował Cię ten problem i chcesz zobaczyć, jak na przykład wygląda fachowa strona www prawnika, możesz kliknąć w tym miejscu – Adwokat Bydgoszcz

Prawnicy pomagają odzyskiwać alimenty na dziecko

Co trzeba zrobić, by znów otrzymać alimenty?

W przypadku kiedy od około pięciu miesięcy na rachunku bankowym zupełnie nie zostały zaksięgowane alimenty na niepełnoletnie dziecko, powinniśmy podjąć należyte kroki, by je znowu dostać. Niestety systematycznie rozmaite okoliczności prezentują jak jest to czasochłonne i ile można zarazem mieć niespokojnych dni. W przypadku potwierdzenia porozumienia środki powinny zawsze nadchodzić bezustannie. Tymczasem w sytuacji orzeczenia sądu – nie zawsze tak się dzieje. Natychmiast po sprawie rozwodowej byli małżonkowie często nie chcą ze sobą „debatować”, i bywa jeszcze tak, iż jedno zmienia mieszkanie, np. opuszcza kraj. Próbują to wytrzymać oboje i dziecko, jakie powinno mieć zapewnione godziwe warunki bytowania. Alimenty bynajmniej nie są „wynalazkiem”, dzięki któremu mamy możliwość zaspokajać swoje fanaberie. Są wydatkowane naturalnie dla dziecka. To niepełnoletnie dziecko jest faktycznym odbiorcą takich funduszy nawet wtedy, gdy świadomie nimi nie dysponuje. Jak na przykład coś wskórać w sytuacji, kiedy przez trzy miesiące zostało zarejestrowanych parę groszy z powodu alimentów na dziecko?

Na starcie powinniśmy skontaktować się z drugim rodzicem, nawet w przypadku kiedy jest to niebywale kłopotliwe. Uzasadnienie okoliczności od razu dopuszcza perspektywę wybrania dalszej strategii. Jeśli to w ogóle nie wpływa na sprawę, spotykamy się ze złością bądź milczeniem, musimy wynająć profesjonalnego adwokata, jaki zainteresuje się przykrą dla nas kwestią kompleksowo. Powinna to być przyjacielska osoba, zatem taka która będzie wykazywać się zaangażowaniem, będzie wspierać w każdej chwili oraz wyklaruje wszelakie wieloznaczności prawne.

Składanie wniosku egzekucyjnego do komornika

Możemy nieskrępowanie dobrać komornika, u którego pozostawimy wniosek egzekucyjny. Najlepiej sugerować się położeniem kancelarii i ilością interesantów, jakich wykonawca musi obowiązkowo obsłużyć w swoim „okręgu”. O drobiazgi mamy możliwość spytać zaufanego prawnika, który skontroluje, które pracownie będą potrafiły produktywnie podjąć się zajęcia majątku… oraz są najbliżej byłego partnera. Musimy tutaj wpisać wszystkie informacje, jakie posiadamy o byłym małżonku – oznaczenia kont bankowych, numery tablic rejestracyjnych, papiery wartościowe, adres zamieszkania, NIP i informacje w sprawie spłacanych nieruchomości. Ogólnie rzecz ujmując, jeśli wiemy, iż były partner ma określony kapitał (w wielu przypadkach ten skrzętnie maskowany), powinniśmy wszystko zakomunikować komornikowi.

Nadaremna egzekucja nie jest równoznaczna z tym, iż wcale nie posiadamy aktualnie żadnych perspektyw na zabranie należących się środków finansowych. W sytuacji, gdy dotrzymujemy wymagania dochodowe, możemy ubiegać się o środki finansowe z Funduszu Alimentacyjnego. Egzekucja nadaremna to innymi słowy nieotrzymanie alimentów na niepełnoletnie dziecko przez czas dwóch miesięcy. „Z urzędu” będą rozpoczęte należyte działania w odniesieniu do zadłużonego. Najpierw były mąż będzie powołany na potrzeby omówienia sprawy. Musi gruntownie opisać swoją sytuację osobistą oraz finansową, np. podstawy niewypłacania alimentów. W dodatku będzie od niego żądane złożenie zaświadczenia majątkowego.

Jeśli zdarzy się sytuacja, gdy były małżonek nie posiada pieniędzy z tytułu wykonywania pracy czy nieefektywnie szuka zajęcia, musi obligatoryjnie zapisać się jako osoba niepracująca w Urzędzie Pracy. Musi też zaakceptować propozycję zatrudnienia, bowiem w innej sytuacji zostanie uznany za „wymigującego się od zobowiązania alimentacyjnego”. Skoro utrzymuje firmę, która nie zapewnia żadnych dochodów, również musi się zarejestrować, aczkolwiek teraz już jako „osoba poszukująca pracy”. Jeśli były małżonek wdraża wszelkie zaprezentowane czynności (mianowicie „współpracuje”), nie można zupełnie nic więcej zrobić. Nawet, jeśli środków finansowych ciągle nie ma. Określone czynności wprowadza się w takich okolicznościach, kiedy poprzez przeszłe minimum pół roku nie wypłacił on więcej niżeli połowę alimentów.

Kiedy niepłacenie alimentów jest przestępstwem?

Jeżeli dłużnik cały czas wstrzymuje się od wpłacania alimentów na syna, w końcu zostaje dłużnikiem ściganym przez prawo. W takiej sytuacji powinniśmy złożyć wniosek o ściganie za przekroczenie z art. 209 paragrafu 1 Kodeksu karnego. Chodzi w tym miejscu zwyczajnie o „stałą niealimentację”, inaczej mówiąc sytuacje, gdzie były mąż absolutnie nie planuje płacić, alimentów, bo „po prostu nie” oraz w zasadzie nie ma równocześnie jakichkolwiek poważnych argumentów (szczegółowe informacje musi wytłumaczyć nam nasz prawnik). Jednocześnie możemy wysłać formularz do starosty, ażeby zablokowano prawo jazdy takiemu „sprawcy” oraz wpisano go do Krajowego Rejestru Długów. Krótko mówiąc nie będzie mógł pobrać w ogóle pożyczki z banku, prócz znanych chwilówek bez BIK, BIG, ZUS, US…

W przypadku kiedy dobrze wiemy, iż były mąż bez wątpienia miał majątek, ale przeznaczył go któremuś członkowi rodziny, w takiej sytuacji musimy oddać stosowny pozew: skargę pauliańską (o której mówi prawo cywilne) albo wezwanie o popełnieniu wykroczenia, które ma na celu ograniczyć zaspokojenie roszczeń wierzycieli. Powinniśmy ponadto wnosić o „alimenty od rodziców dłużnika”, w przypadku kiedy on nie jest zupełnie w stanie ich spłacać.

Jeżeli pragniesz dowiedzieć się o wiele więcej, kliknij w odnośnik obok – Adwokat Toruń

Z czym warto iść do notariusza?

Z jakimi rzeczami warto zgłosić się do kancelarii notarialnej?

W Polsce osoba pełniąca funkcję notariusza zajmuje niesamowicie ważną pozycję, ponieważ wcale nie jest tylko – jak to się prosto mówi – osobą wzbudzającą ufność, lecz też kimś, kto perfekcyjnie orientuje się w zawiłościach prawa. Notariusz jest stąd przedstawicielem publicznym – identycznie jak policjant – oraz jego celem jest pamiętanie zawsze o interesach Klienta. Do rejenta zawsze wędruje się z dokładną sprawą i należy mieć ze sobą wszelkie nieodzowne papiery. Te, które będą przez niego opracowane są uznawane jak dokumenty urzędowe i mają tzw. moc prawną. Inaczej mówiąc, to co było w nich ustanowione zyskuje ważność. Nic więc dziwnego, iż do notariusza obligatoryjnie należy wziąć, m in. umowy dotyczące majątku, dokumenty o intercyzie bądź umowę wynajmu domu.

Najważniejszym zobowiązaniem notariusza jest podejmowanie działań odpowiednio z imperatywami prawa, jednomyślnie z pozyskaną widzą oraz kompetencjami. W ogóle nie może stąd dojść do naruszenia interesu Klienta, kiedy osoba mająca posadę notariusza intencjonalnie krzywdzi własnych Klientów stosując w praktyce liczne niedociągnięcia i manipulacje. Każdego urzędnika zaufania publicznego dotyczy Kodeks Etyki Zawodowej, który bezpośrednio zwraca uwagę na to, w jaki sposób rejenci koniecznie muszą postępować.

Deklaracje, jakie konstruujemy samodzielnie, np. umowę najmu mieszkania, świadectwo o pełnomocnictwie lub zaświadczenia o wydaniu darowizny, bynajmniej nie są objęte przymusowym akceptowaniem przez rejenta. Zwyczajowo figuruje w odpowiednich miejscach pieczątka notarialna, jeżeli zależy nam na tym, aby podnieść doniosłość i autentyczność oddanego dokumentu. Krótko mówiąc mówiąc – wcale nie ma takiego przymusu, nie powinniśmy martwić się o następne zaświadczenia.

Nasze prawo uwzględnia także te okoliczności, w jakich rejent jest po prostu nieunikniony. Są to papiery, jakie bez jego pieczęci są uznawane za nieważne.

Poniżej wskazane są wybrane z takich dokumentów:

Deklaracje kupna oraz zbycia wszelakich nieruchomości – mieszkań, domów wielorodzinnych, działek pod budowę, obszarów uprawnych, działek rekreacyjnych itp.

Wręczenie darowizny, jeżeli ofiarą jest nieruchomość

Darowizna lokalu z księgą wieczystą

Małżeńska umowa majątkowa, czyli tzw. intercyza

Podział spadku, w przypadku kiedy należy do niego jakakolwiek nieruchomość

Wszelkie umowy spółek, np. akcyjnych

Wypunktowane powyżej dokumenty powinny mieć niewątpliwie pieczęcie oraz autograf notariusza. Różne inne w zasadzie nie muszą posiadać wyglądu aktu notarialnego, można spisywać je w dowolny sposób. Trzeba pamiętać, że wyłącznie umowy zawiązane przed notariuszem faktycznie są zgodne z przepisami.

Jeśli chodzi o spółki handlowe, to muszą one zawierać w obecności rejenta, np. zawiązanie spółki akcyjnej, papiery dotyczące kapitału firmowego, deklaracje dotyczące podjęcia poprzez partnera ustalonej części udziałów.

Sporządzenie umowy w Kancelarii Notarialnej i opatrzenie jej pieczątką oraz podpisem rejenta podlega właściwym opłatom. Są one stosunkowo spore, jednak zależne są głównie od wartości obiektu umowy. Jeśli jakakolwiek osoba pragnie odstąpić rezydencję wartą co najmniej kilka milionów złotych, to musi liczyć się z gigantycznymi opłatami. Maksymalna taksa jest wyznaczona przez Ministra Sprawiedliwości, jednakże rzeczywiście jest ona wysoka. Notariusze wcale nie są zobowiązani do wdrażania największych taks, a co najważniejsze – konkurencja sama wymusza ich zredukowanie. Do kancelarii notarialnej idziemy głównie w niezmiernie istotnych sytuacjach, zatem takich jakie potrzebują poświadczenia poprzez osobę trzecią lub zamierzamy przechować znaczną ilość pieniędzy.

Czy są jeszcze jakiekolwiek wydatki oprócz taksy notarialnej?

Prócz tego, iż notariusz musi pobrać za własną działalność honorarium, musimy opłacić podatek, przykładowo od darowizny oraz uiścić opłaty sądowe. Sumy owe są wydawane przez rejenta adekwatnemu urzędowi skarbowemu czy sądowi. Na każdym papierze mamy możliwość dobrze skontrolować, co trzeba zapłacić. Szczególnie często Interesanci piszą do Kancelarii w Toruniu i pragną w mgnieniu oka otrzymać informacje na temat tego, ile dokładnie co będzie kosztować. Tylko w wypadku taksy istnieje szansa negocjacji opłaty, gdyż na pozostałe należności osoba pełniąca funkcję notariusza po prostu nie ma wpływu.

Jakich rzeczy nie może robić notariusz?

Przede wszystkim – notariusze absolutnie nie powinni podejmować się prac, jakie przeszkadzałyby w którymkolwiek sensie w spełnianiu zobowiązań osoby zaufania publicznego. Osoba pełniąca funkcję notariusza wcale nie może zatem zajmować się handlem, pośrednictwem (m in. w sprzedaży mieszkań) albo doradztwem w interesach.

Po drugie – absolutnie nie może mieć innej pracy bez zgody izby notarialnej, ma prawo jednakże wybrać zawód nauczyciela akademickiego, pracownika dydaktycznego albo będącego skupieniem obu.

Po trzecie – pod identyczną nazwą ma możliwość podejmować działania kilku notariuszy (m in. w formie spółki cywilnej) jednak z ograniczoną odpowiedzialnością.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej, kliknij w odnośnik po prawej stronie – Notariusz

Spadek podlegający opodatkowaniu – prawnik radzi

Spadek – podatki i kwoty wolne od podatku

Po śmierci krewnego, m. in. małżonka albo brata, przeważnie dostajemy spadek. W niektórych sytuacjach niezwykle cieszy on osoby dziedziczące, bowiem wiąże się z dużymi profitami. W takiej sytuacji należy bezwarunkowo zapłacić podatek do urzędu skarbowego, ponieważ omawianą okoliczność reguluje akt prawny z dnia 23 lipca 1983 r. o podatku od spadków oraz darowizn. Powinniśmy mieć na uwadze, że dziedziczy się nie tylko fundusze oraz dom, lecz też niespłacone zobowiązania. W przypadku kiedy matka lub ojciec nie rozliczy ich w trakcie swojego życia, po krótkim czasie przechodzą na kolejnych członków rodziny. Mamy szansę się przed tym oczywiście ustrzec, przykładowo wyrzekając się spuścizny przyjmując adekwatną umowę. Należałoby iść do kompetentnego prawnika, który wytłumaczy nam sekrety prawa oraz doradzi, w jaki sposób trzeba działać.

Co opodatkowuje urząd skarbowy?

Obiektem opodatkowania mogą być dla przykładu: dziedziczenie tradycyjne, dziedziczenie zapisanego w testamencie, zachowek (jeżeli dziedzic teraz jest pominięty w testamencie), depozyty bankowe (w owym przypadku zmarły krewny musiał oddać tzw. dyspozycję w wypadku śmierci), fundusze inwestycyjne, a także pełny dorobek ulokowany poza granicami kraju (jednak tu w momencie otwarcia spadku osoba otrzymująca spadek musi koniecznie być obywatelem Polski bądź być polskim podatnikiem).

Trzeba opłacić również podatek w takiej sytuacji, kiedy uprawomocni się orzeczenie sądu w sprawie dziedziczenia. Inaczej mówiąc, jeśli sąd zaakceptuje zdobycie spadku. W przypadku kiedy angażujemy w takiej sprawie adwokata, wtedy on musi obowiązkowo nam wręczyć zarządzenie sądu. Analogicznie jest wówczas, kiedy akt notarialny uwierzytelniający otrzymywanie majątku będzie zarejestrowany.

Kwoty zwolnione od podatku

Jest dużo okoliczności, w jakich nie trzeba uiszczać podatku od spadku bądź darowizny. W przepisach uznaje się trzy klasy podatkowe. Do pierwszej zalicza się najbliższa rodzina: małżonek, matka i ojciec czy dziadkowie. Do drugiej zaliczają się wnuki siostry, ciotki czy małżonkowie rodzeństwa. Do trzeciej grupy należą następni nabywcy spadku. Sumy wolne od podatku są uchwalane zgodnie z grupą, do jakiej należy dziedzic. Dla pierwszej klasy jest to kwota około 10.000 zł, dla drugiej – ponad 7.000 zł, a dla trzeciej – nieomalże 5.000 zł. W przypadku, jeśli wartość spadku wcale nie przewyższy przytoczonych wcześniej kwot, w ogóle nie musimy kierować jakichkolwiek załączników do urzędu skarbowego.

Jednak, jeśli dostaniemy spadek, którego wartość jest sporo wyższa niżeli opłata nieopodatkowana, w takiej sytuacji musimy wysłać zaświadczenie podatkowe. Musimy wykonać to w urzędzie znajdującym się w rejonie zamieszkania następcy w czasie jednego miesiąca od dnia uprawomocnienia się orzeczenia sądu. W następnej kolejności dostaniemy odpowiedź urzędu o wielkości podatku, jaki musimy uiścić w przeciągu dwóch tygodni. Podatek oscyluje w granicach od paru do kilkunastu procent oraz zależy od przyporządkowania do konkretnej klasy podatkowej.

Kiedy można zrzec się dziedziczenia spadku?

Jednomyślnie z przepisami każdy spadkobierca ma opcję odstąpienia od dziedziczenia majątku, przykładowo w przypadku, gdy po zmarłym mężu pozostają jakiekolwiek długi. Na podstawie kodeksu cywilnego (art. 1048) następca jest w stanie podpisać ugodę z ewentualnym spadkodawcą, w której wyrzeka się dziedziczenia. Wspomnianą ugodę trzeba przyjąć przed otwarciem spadku i jest ona tworzona na wypadek śmierci spadkodawcy. Ugodę należy bezwzględnie zalegalizować u rejenta, gdyż w innym przypadku będzie nieważna.

Warto pamiętać, że jednym z podstawowych skutków rezygnacji z dziedziczenia jest pełne odrzucenie z dziedziczenia dzieci, wnuków oraz następnych członków rodziny. W ogóle nie powinniśmy również w niniejszej sytuacji pozyskać zachowku.

Po wyrzeczeniu się przejęcia majątku można wnosić o przywrócenie rzeczonego prawa w dwóch sytuacjach:

1. Testator wprowadza nas w akcie „ostatniej woli” – w tym przypadku w ogóle nie chodzi o nabywanie spadku z mocy ustawy, ale o dziedzictwo z ramienia testamentu.

2. Mamy możliwość iść ponownie do rejenta i zawrzeć umowę o odtworzenie prawa do dziedziczenia.

Kto może otrzymać zachowek?

Każdy z nas ma prawo do zarejestrowania testamentu oraz wyłączenia z niego pewnych krewnych, np. takich, którzy od lat nie interesowali się naszym losem. Poza tym jedyną osobą włączoną do testamentu może być ktoś spoza rodziny. Zachowek przypada dzieciom, wnukom, osobom w związku małżeńskim i rodzicielom, którzy:

  • Krótko mówiąc nie zostali w akcie ostatniej woli wydziedziczeni
  • Bynajmniej nie zrezygnowali ze spadku
  • Nie podważyli majątku
  • Nie zostali ocenieni za niegodnych
  • Jeśli chodzi o współmałżonka – jeżeli nie doszło sądowego zakończenia związku z winy potencjalnego spadkobiercy

Jeżeli zaciekawił Cię ten artykuł, kliknij w odnośnik po prawej stronie – www.prawnik-torun.net – a wyszukasz dużo więcej informacji, przykładowo konsultacje prawne.