Google Business Moja Firma w mapach Google
Dodanie własnej firmy w wizytówkach na mapach Google, przez aplikację Moja Firma przygotowaną w Google Business daje dużą ilość korzyści. Bazową jest wskazanie dokładnej lokalizacji działalności w mapach Google, dzięki czemu klienci lub partnerzy mogą wyszukać nas oraz skorzystać z oferowanych usług albo rozpocząć współpracę. Wizytówka Google daje wiele przydatnych możliwości, jakie oddziałują na jej widoczność i pozycjonowanie. Poza tym dużą zaletą wizytówki jest wgląd w szczegółowe statystyki, jakie ułatwiają pracę, analizę skuteczności oraz tworzenie strategii działań. Co oprócz tego oferuje aplikacja Google Business?
Informacje
Żeby użytkownicy mogli bez trudu znaleźć firmę w mapach Google warto wypełnić informacje w wizytówce właściwie w każdej rubryce. Zawarte informacje są nie tylko istotne dla użytkowników, ale także dla samych algorytmów Google, jakie w pełni wypełnione strony wyświetlają wyżej. W informacjach pojawiają się bazowe dane jak nazwa, adres lub telefon kontaktowy oraz bardziej rozbudowane jak obszar działania, godziny otwarcia, strona internetowa, atrybuty czy opis firmy. Taki opis firmy jest szczególnie kluczowym elementem, dlatego że da się zapisać w nim nie tylko informacje o firmie, ale także słowa kluczowe, poprze jakie firma będzie wyszukiwana.
Wpisy
Czy powinno się dodawać wpisy, jeśli na głównej stronie WWW udostępniamy bloga? Jak najbardziej. We wpisach w wizytówkach da się dodawać interesujące treści, jakie dodatkowo zachęcą użytkowników do zapoznania się z firmą. Nic nie daje pewności, czy użytkownik od razu trafi na główną witrynę internetową, z uwagi na to wpisy w wizytówkach Google mogą okazać się dobrym miejscem na zaprezentowanie się jako fachowca w swojej działalności. W dziale wpisów w wizytówkach da się zamieszczać interesujące mini artykuły (mini, dlatego że miejsca wystarcza na 1500 znaków), oferty, nowe produkty, a także wydarzenia. Dodatkowo można wzbogacić je o zdjęcia, a także uzbroić w link odsyłający np. do listy usług lub najnowszej promocji. Wpis może być ciągle wyświetlany nawet cały rok.
Opinie
Choć na opinie możemy wpłynąć tylko oferując fachową obsługę klienta lub dobrej jakości produkty, opinie to istotna część wizytówki. Duża liczba użytkowników kieruje się opiniami, wyszukując usługe lub sklep, ze względu na co pozyskiwanie pozytywnych opinii przekłada się na liczniejsze zainteresowanie klientów. Dodatkowo dodatnia średnia opinii skłania Google do wyświetlania wizytówki na wyższej pozycji. Na opinie lepiej odpowiadać i w ten sposób zawierać dobre relacje z klientami.
Statystyki
Statystyki są jednym z szczególnie interesujących elementów wizytówek Google. Dzięki nim mamy wgląd w listy fraz wyszukiwanych przez użytkowników, na jakie ukazana jest wizytówka. Co więcej sprawdzamy jaką metodą klienci poszukują firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie wskazuje ilość użytkowników, którzy wyszukują wizytówkę wpisując adres lub nazwę firmy. Statystyki pokazują również ilość użytkowników, jacy trafiają na wizytówkę poprzez kategorie, usługi i produkty lub szukając podobnej marki. Poza tym da się określić liczbę wyświetleń wizytówki w mapach Google lub w samej wyszukiwarce. Wartościowe są też statystyki badające liczbę wizyt na stronie WWW, pytań o trasę oraz połączeń telefonicznych.
Usługi i produkty
Wpisywanie usług i produktów do wizytówki Google pozwala nieodpłatnie ukazać potencjalnym klientom sferę działalności firmy. Za pomocą tej możliwości klient dokładnie wie, czym zajmuje się konkretna firma oraz co znajduje się w jej ofercie. W ten sposób możemy zachęcić go do odwiedzenia strony WWW, e-sklepu lub zachęcić go do zakupu usług.
Zdjęcia
Zdjęcia w wizytówce Google nie tylko poprawiają ją wizualnie, ale przyjmują też wartość dla jej pozycji wyświetlania. Można dodawać je do wpisów, usług, produktów. Co więcej mamy możliwość pokazania firmy od wewnątrz i od zewnątrz, a także dodania multimediów stworzonych w czasie pracy lub przedstawiających personel. Interesującą opcją są też zdjęcia 360° oraz pliki wideo.
Czat
Ta funkcja w Google Moja Firma umożliwia ekspresowy kontakt pomiędzy firmą, a klientem. Wystarczy ściągnąć aplikację Moja Firma na telefon oraz uruchomić funkcję czatu. Dzięki temu w łatwy oraz szybki sposób można wymieniać się informacjami oraz odpowiadać na wiadomości klientów. Należy pamiętać, że czat zda egzamin tylko gdy jesteśmy zdolni ciągle monitorować odbiorczą skrzynkę oraz szybko odpowiadać na nadesłane wiadomości.
Witryna
Możliwość wykonania własnej strony przez Google Moja Firma, może szczególnie sprawdzić się dla tych, którzy dotąd nie zdecydowali się na posiadanie strony WWW. Dzięki business site da się stworzyć przejrzystą witrynę firmową na podstawie wszelkich informacji zapisanych w wizytówce Google. Dodatkowo aplikacja Moja Firma zapewnia proste narzędzia edycji, jakie pomogą w niewielu krokach stworzyć przejrzystą witrynę firmową. Możliwość ta jest w pełni bezpłatna.
Użytkownicy
Kierowanie wizytówką w mapach Google może być całkowicie wygodne zwłaszcza, że do wszystkich wizytówek da się dołączyć użytkowników odpowiedzialnych za ich uzupełnianie oraz uaktualnianie. Dzięki temu współpracownicy też mogą otrzymać dane do wizytówki oraz ją współtworzyć.
Pozycjonowanie wizytówek