Archiwa tagu: pozycjonowanie w mapach google

Google Business czyli firma w mapach Google

Google Business Moja Firma w mapach Google

Dodanie własnej firmy w wizytówkach na mapach Google, przez aplikację Moja Firma przygotowaną w Google Business daje dużą ilość korzyści. Bazową jest wskazanie dokładnej lokalizacji działalności w mapach Google, dzięki czemu klienci lub partnerzy mogą wyszukać nas oraz skorzystać z oferowanych usług albo rozpocząć współpracę. Wizytówka Google daje wiele przydatnych możliwości, jakie oddziałują na jej widoczność i pozycjonowanie. Poza tym dużą zaletą wizytówki jest wgląd w szczegółowe statystyki, jakie ułatwiają pracę, analizę skuteczności oraz tworzenie strategii działań. Co oprócz tego oferuje aplikacja Google Business?

Informacje

Żeby użytkownicy mogli bez trudu znaleźć firmę w mapach Google warto wypełnić informacje w wizytówce właściwie w każdej rubryce. Zawarte informacje są nie tylko istotne dla użytkowników, ale także dla samych algorytmów Google, jakie w pełni wypełnione strony wyświetlają wyżej. W informacjach pojawiają się bazowe dane jak nazwa, adres lub telefon kontaktowy oraz bardziej rozbudowane jak obszar działania, godziny otwarcia, strona internetowa, atrybuty czy opis firmy. Taki opis firmy jest szczególnie kluczowym elementem, dlatego że da się zapisać w nim nie tylko informacje o firmie, ale także słowa kluczowe, poprze jakie firma będzie wyszukiwana.

Wpisy

Czy powinno się dodawać wpisy, jeśli na głównej stronie WWW udostępniamy bloga? Jak najbardziej. We wpisach w wizytówkach da się dodawać interesujące treści, jakie dodatkowo zachęcą użytkowników do zapoznania się z firmą. Nic nie daje pewności, czy użytkownik od razu trafi na główną witrynę internetową, z uwagi na to wpisy w wizytówkach Google mogą okazać się dobrym miejscem na zaprezentowanie się jako fachowca w swojej działalności. W dziale wpisów w wizytówkach da się zamieszczać interesujące mini artykuły (mini, dlatego że miejsca wystarcza na 1500 znaków), oferty, nowe produkty, a także wydarzenia. Dodatkowo można wzbogacić je o zdjęcia, a także uzbroić w link odsyłający np. do listy usług lub najnowszej promocji. Wpis może być ciągle wyświetlany nawet cały rok.

Opinie

Choć na opinie możemy wpłynąć tylko oferując fachową obsługę klienta lub dobrej jakości produkty, opinie to istotna część wizytówki. Duża liczba użytkowników kieruje się opiniami, wyszukując usługe lub sklep, ze względu na co pozyskiwanie pozytywnych opinii przekłada się na liczniejsze zainteresowanie klientów. Dodatkowo dodatnia średnia opinii skłania Google do wyświetlania wizytówki na wyższej pozycji. Na opinie lepiej odpowiadać i w ten sposób zawierać dobre relacje z klientami.

Statystyki

Statystyki są jednym z szczególnie interesujących elementów wizytówek Google. Dzięki nim mamy wgląd w listy fraz wyszukiwanych przez użytkowników, na jakie ukazana jest wizytówka. Co więcej sprawdzamy jaką metodą klienci poszukują firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie wskazuje ilość użytkowników, którzy wyszukują wizytówkę wpisując adres lub nazwę firmy. Statystyki pokazują również ilość użytkowników, jacy trafiają na wizytówkę poprzez kategorie, usługi i produkty lub szukając podobnej marki. Poza tym da się określić liczbę wyświetleń wizytówki w mapach Google lub w samej wyszukiwarce. Wartościowe są też statystyki badające liczbę wizyt na stronie WWW, pytań o trasę oraz połączeń telefonicznych.

Usługi i produkty

Wpisywanie usług i produktów do wizytówki Google pozwala nieodpłatnie ukazać potencjalnym klientom sferę działalności firmy. Za pomocą tej możliwości klient dokładnie wie, czym zajmuje się konkretna firma oraz co znajduje się w jej ofercie. W ten sposób możemy zachęcić go do odwiedzenia strony WWW, e-sklepu lub zachęcić go do zakupu usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce Google nie tylko poprawiają ją wizualnie, ale przyjmują też wartość dla jej pozycji wyświetlania. Można dodawać je do wpisów, usług, produktów. Co więcej mamy możliwość pokazania firmy od wewnątrz i od zewnątrz, a także dodania multimediów stworzonych w czasie pracy lub przedstawiających personel. Interesującą opcją są też zdjęcia 360° oraz pliki wideo.

Czat

Ta funkcja w Google Moja Firma umożliwia ekspresowy kontakt pomiędzy firmą, a klientem. Wystarczy ściągnąć aplikację Moja Firma na telefon oraz uruchomić funkcję czatu. Dzięki temu w łatwy oraz szybki sposób można wymieniać się informacjami oraz odpowiadać na wiadomości klientów. Należy pamiętać, że czat zda egzamin tylko gdy jesteśmy zdolni ciągle monitorować odbiorczą skrzynkę oraz szybko odpowiadać na nadesłane wiadomości.

Witryna

Możliwość wykonania własnej strony przez Google Moja Firma, może szczególnie sprawdzić się dla tych, którzy dotąd nie zdecydowali się na posiadanie strony WWW. Dzięki business site da się stworzyć przejrzystą witrynę firmową na podstawie wszelkich informacji zapisanych w wizytówce Google. Dodatkowo aplikacja Moja Firma zapewnia proste narzędzia edycji, jakie pomogą w niewielu krokach stworzyć przejrzystą witrynę firmową. Możliwość ta jest w pełni bezpłatna.

Użytkownicy

Kierowanie wizytówką w mapach Google może być całkowicie wygodne zwłaszcza, że do wszystkich wizytówek da się dołączyć użytkowników odpowiedzialnych za ich uzupełnianie oraz uaktualnianie. Dzięki temu współpracownicy też mogą otrzymać dane do wizytówki oraz ją współtworzyć.

Pozycjonowanie wizytówek

Pozycjonowanie lokalne – taniej i efektywniej

Od dłuższego czasu przekonujemy się, że bez skutecznego propagowania witryny internetowej, perspektywy na sukces naszej działalności są dosyć niewielkie. Na szczęście, dzięki nowoczesnym technologiom, Google wymyśliło złożony mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Interesantów z Twojego sąsiedztwa, nieodzowne jest poprawne wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ dużo okoliczności, którymi zajmiemy się w poniższym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne to promowanie konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z węższego grona, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet jednej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie oszacować, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Da się to bez trudu zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że naszym celem jest znalezienie agencji nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w określonym momencie w Toruniu, to wówczas wyszukiwarka wytypuje nam najskuteczniej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Statystyki mówią prawdę – ponad 95% Klientów szuka priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, by mieć je pod ręką. Musimy zrobić wszystko, żeby trafili na właśnie naszą firmę, bo powyżej 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w niedalekiej przyszłości, a ponad 80% użytkowników nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy oraz usługi. Gdy posiadasz restaurację działającą lokalnie, obowiązkowo powinieneś zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Podobnie jak w przypadku szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż szczególnie ważną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy systematycznie dodawać treść i postarać się, by treści były możliwie jak najwyższej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba w tym momencie pochylić się nad technikami, które będą specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.

– Stworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy poniżej,
– linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wzmianki o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach powiązanych z turystyką,
– zgodność danych identyfikujących firmę – otoczmy opieką dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeżeli ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle istotne będzie zrobienie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do zakładania wizytówek firm, które prowadzą działania na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zrobić? Dobre pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że wyszukujący, używający lokalnych słów kluczowych zapewne natknie się na naszą wizytówkę, zawierającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest przesadnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga dokładności i konkretnej wiedzy.

Aby dodatkowo pomnożyć swoje szanse na zwabienie lokalnych Odbiorców, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać należycie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Spróbujmy wejść w rolę szukającego i przeanalizować, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Następnie, wzbogacamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy systematycznie je uaktualniać. Kolejno ustalamy dla Twojej korporacji oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej jako nazwa zakładu. Kiedy już przejdziemy przez te elementy, pozostaje jedynie dobrać dobrą grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, na jakiej pozycji wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeśli zasłużymy na sporą liczbę pozytywnych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych Odbiorców oraz budowanie dominacji nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy przepis, na pojawienie się w wynikach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie stron. Nie jesteś pewien jak zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne z pewnością pomoże Ci zrobić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/