Archiwa tagu: pozycjonowanie lokalne

Google Business czyli firma w mapach Google

Google Business Moja Firma w mapach Google

Dodanie własnej firmy w wizytówkach na mapach Google, przez aplikację Moja Firma przygotowaną w Google Business daje dużą ilość korzyści. Bazową jest wskazanie dokładnej lokalizacji działalności w mapach Google, dzięki czemu klienci lub partnerzy mogą wyszukać nas oraz skorzystać z oferowanych usług albo rozpocząć współpracę. Wizytówka Google daje wiele przydatnych możliwości, jakie oddziałują na jej widoczność i pozycjonowanie. Poza tym dużą zaletą wizytówki jest wgląd w szczegółowe statystyki, jakie ułatwiają pracę, analizę skuteczności oraz tworzenie strategii działań. Co oprócz tego oferuje aplikacja Google Business?

Informacje

Żeby użytkownicy mogli bez trudu znaleźć firmę w mapach Google warto wypełnić informacje w wizytówce właściwie w każdej rubryce. Zawarte informacje są nie tylko istotne dla użytkowników, ale także dla samych algorytmów Google, jakie w pełni wypełnione strony wyświetlają wyżej. W informacjach pojawiają się bazowe dane jak nazwa, adres lub telefon kontaktowy oraz bardziej rozbudowane jak obszar działania, godziny otwarcia, strona internetowa, atrybuty czy opis firmy. Taki opis firmy jest szczególnie kluczowym elementem, dlatego że da się zapisać w nim nie tylko informacje o firmie, ale także słowa kluczowe, poprze jakie firma będzie wyszukiwana.

Wpisy

Czy powinno się dodawać wpisy, jeśli na głównej stronie WWW udostępniamy bloga? Jak najbardziej. We wpisach w wizytówkach da się dodawać interesujące treści, jakie dodatkowo zachęcą użytkowników do zapoznania się z firmą. Nic nie daje pewności, czy użytkownik od razu trafi na główną witrynę internetową, z uwagi na to wpisy w wizytówkach Google mogą okazać się dobrym miejscem na zaprezentowanie się jako fachowca w swojej działalności. W dziale wpisów w wizytówkach da się zamieszczać interesujące mini artykuły (mini, dlatego że miejsca wystarcza na 1500 znaków), oferty, nowe produkty, a także wydarzenia. Dodatkowo można wzbogacić je o zdjęcia, a także uzbroić w link odsyłający np. do listy usług lub najnowszej promocji. Wpis może być ciągle wyświetlany nawet cały rok.

Opinie

Choć na opinie możemy wpłynąć tylko oferując fachową obsługę klienta lub dobrej jakości produkty, opinie to istotna część wizytówki. Duża liczba użytkowników kieruje się opiniami, wyszukując usługe lub sklep, ze względu na co pozyskiwanie pozytywnych opinii przekłada się na liczniejsze zainteresowanie klientów. Dodatkowo dodatnia średnia opinii skłania Google do wyświetlania wizytówki na wyższej pozycji. Na opinie lepiej odpowiadać i w ten sposób zawierać dobre relacje z klientami.

Statystyki

Statystyki są jednym z szczególnie interesujących elementów wizytówek Google. Dzięki nim mamy wgląd w listy fraz wyszukiwanych przez użytkowników, na jakie ukazana jest wizytówka. Co więcej sprawdzamy jaką metodą klienci poszukują firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie wskazuje ilość użytkowników, którzy wyszukują wizytówkę wpisując adres lub nazwę firmy. Statystyki pokazują również ilość użytkowników, jacy trafiają na wizytówkę poprzez kategorie, usługi i produkty lub szukając podobnej marki. Poza tym da się określić liczbę wyświetleń wizytówki w mapach Google lub w samej wyszukiwarce. Wartościowe są też statystyki badające liczbę wizyt na stronie WWW, pytań o trasę oraz połączeń telefonicznych.

Usługi i produkty

Wpisywanie usług i produktów do wizytówki Google pozwala nieodpłatnie ukazać potencjalnym klientom sferę działalności firmy. Za pomocą tej możliwości klient dokładnie wie, czym zajmuje się konkretna firma oraz co znajduje się w jej ofercie. W ten sposób możemy zachęcić go do odwiedzenia strony WWW, e-sklepu lub zachęcić go do zakupu usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce Google nie tylko poprawiają ją wizualnie, ale przyjmują też wartość dla jej pozycji wyświetlania. Można dodawać je do wpisów, usług, produktów. Co więcej mamy możliwość pokazania firmy od wewnątrz i od zewnątrz, a także dodania multimediów stworzonych w czasie pracy lub przedstawiających personel. Interesującą opcją są też zdjęcia 360° oraz pliki wideo.

Czat

Ta funkcja w Google Moja Firma umożliwia ekspresowy kontakt pomiędzy firmą, a klientem. Wystarczy ściągnąć aplikację Moja Firma na telefon oraz uruchomić funkcję czatu. Dzięki temu w łatwy oraz szybki sposób można wymieniać się informacjami oraz odpowiadać na wiadomości klientów. Należy pamiętać, że czat zda egzamin tylko gdy jesteśmy zdolni ciągle monitorować odbiorczą skrzynkę oraz szybko odpowiadać na nadesłane wiadomości.

Witryna

Możliwość wykonania własnej strony przez Google Moja Firma, może szczególnie sprawdzić się dla tych, którzy dotąd nie zdecydowali się na posiadanie strony WWW. Dzięki business site da się stworzyć przejrzystą witrynę firmową na podstawie wszelkich informacji zapisanych w wizytówce Google. Dodatkowo aplikacja Moja Firma zapewnia proste narzędzia edycji, jakie pomogą w niewielu krokach stworzyć przejrzystą witrynę firmową. Możliwość ta jest w pełni bezpłatna.

Użytkownicy

Kierowanie wizytówką w mapach Google może być całkowicie wygodne zwłaszcza, że do wszystkich wizytówek da się dołączyć użytkowników odpowiedzialnych za ich uzupełnianie oraz uaktualnianie. Dzięki temu współpracownicy też mogą otrzymać dane do wizytówki oraz ją współtworzyć.

Pozycjonowanie wizytówek

Pozycjonowanie lokalne – taniej i efektywniej

Od dłuższego czasu przekonujemy się, że bez skutecznego propagowania witryny internetowej, perspektywy na sukces naszej działalności są dosyć niewielkie. Na szczęście, dzięki nowoczesnym technologiom, Google wymyśliło złożony mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Interesantów z Twojego sąsiedztwa, nieodzowne jest poprawne wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ dużo okoliczności, którymi zajmiemy się w poniższym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne to promowanie konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z węższego grona, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet jednej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie oszacować, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Da się to bez trudu zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że naszym celem jest znalezienie agencji nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w określonym momencie w Toruniu, to wówczas wyszukiwarka wytypuje nam najskuteczniej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Statystyki mówią prawdę – ponad 95% Klientów szuka priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, by mieć je pod ręką. Musimy zrobić wszystko, żeby trafili na właśnie naszą firmę, bo powyżej 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w niedalekiej przyszłości, a ponad 80% użytkowników nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy oraz usługi. Gdy posiadasz restaurację działającą lokalnie, obowiązkowo powinieneś zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Podobnie jak w przypadku szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż szczególnie ważną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy systematycznie dodawać treść i postarać się, by treści były możliwie jak najwyższej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba w tym momencie pochylić się nad technikami, które będą specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.

– Stworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy poniżej,
– linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wzmianki o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach powiązanych z turystyką,
– zgodność danych identyfikujących firmę – otoczmy opieką dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeżeli ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle istotne będzie zrobienie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do zakładania wizytówek firm, które prowadzą działania na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zrobić? Dobre pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że wyszukujący, używający lokalnych słów kluczowych zapewne natknie się na naszą wizytówkę, zawierającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest przesadnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga dokładności i konkretnej wiedzy.

Aby dodatkowo pomnożyć swoje szanse na zwabienie lokalnych Odbiorców, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać należycie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Spróbujmy wejść w rolę szukającego i przeanalizować, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Następnie, wzbogacamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy systematycznie je uaktualniać. Kolejno ustalamy dla Twojej korporacji oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej jako nazwa zakładu. Kiedy już przejdziemy przez te elementy, pozostaje jedynie dobrać dobrą grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, na jakiej pozycji wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeśli zasłużymy na sporą liczbę pozytywnych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych Odbiorców oraz budowanie dominacji nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy przepis, na pojawienie się w wynikach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie stron. Nie jesteś pewien jak zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne z pewnością pomoże Ci zrobić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Pozycjonowanie – kluczowe informacje dla początkujących

Interesujesz się pozycjonowaniem stron? Tu znajdziesz ważne informacje

Od wielu lat ogromną renomą cieszy się credo: „czego zupełnie nie odkryjemy w sieci, to w ogóle nie istnieje” – i widocznie jest w tym odrobinę racji. Sieć internetowa bez wątpienia nie służy wyłącznie do wyszukiwania rzeczy związanych z rozrywką, m. in. filmów pełnometrażowych, ale też zatrudnienia, ofert sklepików online lub takich wartościowych informacji jak artykuły uniwersyteckie. Współcześnie sieć elektroniczna to inaczej pośrednik, na jakim mamy sposobność szczególnie dobrze zarabiać. Jakie czynności warto jest podjąć, by Odbiorcy woleli klikać najbardziej w Twoją stronę internetową? Jak sprawić, by przeważnie być o krok przed konkurencją?

Reklamowanie własnej strony w sieci wcale nie jest tak bezproblemowe. Powinieneś znać określone wytyczne, a mianowicie taktyki, jakie są dozwolone i nielegalne. Powinieneś bez wątpienia wiedzieć, z których narzędzi dobrze jest czerpać, zaś jakie będą jedynie marnowaniem czasu. Efekty pozycjonowania stron niestety nie będą uchwytne już w jeden dzień, tylko po dłuższym czasie. Trzeba zwrócić uwagę na to, że nie będą one chwiejne i da się w takim przypadku uzyskać wielu Konsumentów.

Czym są słowa kluczowe i jak sprawić, by pozytywnie wpływały na pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron www nie bazuje na wypełnieniu jakiejś rzeczy, jakiej rezultaty będą widoczne przez przyszłych parę miesięcy. Na starcie warto jest sprecyzować frazy pierwszoplanowe, dla których Twoja witryna ma być optymalizowana pod względem wyszukiwarek. Stąd nie musisz ogniskować swojej uwagi na tych na ogół wpisywanych (a więc najpowszechniejszych, np. „nowe torby”) albo wyraźnie ogólnych (m. in. „sukienka”). Ciekawszym schematem jest stworzenie zestawienia nadzwyczaj dokładnych słów, m. in. „koloryzacja pasemka salony”, „rzetelny szewc z Torunia opłaty”, „farbowanie odrostów balejaż ceny”. Bardzo często Konsumenci szukają konkretnej rzeczy (nierzadko w wyznaczonym limicie cenowym), stąd tym bardziej kalkuluje się wybrać słowa kluczowe z „long tail”. Pozycjonowanie tych fraz jest dużo lepsze oraz dużo prostsze aniżeli w przypadku słów kluczowych zwykłych.

Od tego, w jakiej branży działasz, zależy sposób pozycjonowania

Kiedy posiadasz własną stronę, musisz koniecznie na niej umieścić najważniejsze określenia kluczowe związane z Twoją branżą. I bezwzględnie niniejsze wyrażenia w następnej kolejności muszą być pozycjonowane. Kiedy na firmowej stronie będą niezależne wyrażenia, a pozycjonować będziesz zupełnie inne – naprawdę nie będziesz na podstawowej stronie w Google. Roboty Google wcale nie złączą ze sobą tychże faktów oraz po prostu nie będą rejestrowały jakich problemów dotyczy Twoja strona. Opisane czynności inaczej określa się mianem „optymalizacji”. Tylko po gruntownym jej wykonaniu masz szansę przejść do podlinkowania z odrębnych stron internetowych.

Portale, które mają odnosić hipotetycznych Klientów do Twojej strony www, powinny być z nią treściowo powiązane. Gdy zajmujesz się fryzjerstwem niczym z wybiegów mody, wtedy odsyłacze do Twojej strony www powinny widnieć na stronach www o układaniu fryzur, regeneracji krótkich włosów, preparatach do włosów itp. Skoro będą znajdowały się na witrynach o narzędziach szpiegowskich, wówczas do niczego się nie przydadzą. Zwyczajnie żaden Klient w takie odnośniki nie wejdzie, bowiem nadmienioną tematyką nie będzie zaciekawiony. Uboczne odsyłacze zwrócą ponadto uwagę Google, które może potwierdzić – a nie jest to nierealne – iż odnoszenie się do Twojej strony jest przesadzone i otrzymasz tzw. „bana”. Twoja witryna na wstępie może wcale nie prezentować się w rezultatach wyszukiwania, natomiast wkrótce może kompletnie zostać usunięta. Od jakiegoś czasu Google szczególnie mocno postrzega spam – a więc dane bez jakiejkolwiek wartości dla użytkowników Internetu. Podejmuje w tymże przypadku szereg czynności, jakie mają zredukować (zaś w dłuższym czasie wykluczyć) witryny, jakie w ogóle nic nie wnoszą do Internetu.

Tytuły anchorów nie mogą się klonować w nieskończoność (ponieważ to oczywiście będzie prezentować się nieautentycznie). Im częściej ich określenia będą urozmaicone, tym pomyślniej dla Ciebie.

Do najlepszych punktów, w jakich masz możliwość pozyskać linki, zaliczają się blogi, fora dyskusyjne i katalogi SEO. Kiedy chcesz, możesz dodatkowo własnymi siłami stworzyć zaplecze o treści, jaka Cię głównie interesuje, w postaci kilkunastu blogów. Potem możesz pozycjonować kilkadziesiąt fraz, pod którymi ma być pokazywana firmowa strona internetowa. Jakie są sztandarowe zyski? Po pierwsze – Google przyjaźnie będzie postrzegać stronę Twojej firmy, zaś gdy artykuły będą interesujące (i pomogą użytkownikom sieci, a mianowicie będą dla nich wartościowe) – wkrótce dużo Konsumentów dotrze na stronę Twojej firmy. Odrębne zaplecze jest oczywiście komfortowe, ponieważ całkowicie posiadasz nad nim kontrolę. Masz szansę umieszczać dowolną sumę materiałów oraz stąd nie musisz nikomu dawać do nich dostępu.

Jeśli planujesz dowiedzieć się dużo więcej, wejdź w ten link – Pozycjonowanie stron