Archiwa tagu: parking przy wieży kontrolnej obok lotniska

Parkingi lotniskowe w Gdańsku

Jak się przygotować do podróży samolotem?

Niewątpliwie istotne są trzy etapy: zamówienie parkingu przy lotnisku, przygotowanie bagażu podług szczegółowych instrukcji i odprawa. Parking powinien znajdować się nieopodal lotniska, abyśmy nie musieli przemierzać jeszcze pozaplanowej drogi z bagażami (częstokroć szczególnie kłopotliwymi). Powinniśmy uprzednio przeszukać dostępne oferty na stronach internetowych i wybrać parking z najodpowiedniejszym dojazdem oraz najszybszym dotarciem na lotnisko. Mnóstwo firm publikuje na własnych stronach Galerie zdjęć oraz filmy, z jakich mamy możliwość szybko wywnioskować, gdzie konkretnie znajduje się parking. Powinniśmy obejrzeć najbliższe otoczenie, zaznajomić się z mapami dojazdu i cennikiem. Jeśli mamy na uwadze ładunek, wówczas trzeba zapoznać się z konkretnymi instrukcjami dla podróżnych udostępnionymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Przede wszystkim z listą obiektów niedozwolonych do transportu w bagażu kabinowym, uproszczoną infografiką poruszającą wnoszenie płynów, aerozoli i żelów na pokład samolotu. Przed odprawą należy:

  • rozpatrzyć warunki transportu, mianowicie część umowy między pasażerem oraz przewoźnikiem
  • zweryfikować, czy mamy kompletne dokumenty potrzebne do odprawy
  • skontrolować, czy nasz bagaż (podręczny, ewidencjonowany, nietypowy) spełnia warunki co do wielkości podyktowanych przez przewoźnika
  • napisać numer telefonu linii lotniczej (bądź do centrali), który będzie przydatny w przypadku ewentualnych pytań

Warto pamiętać, iż po dojechaniu na lotnisko czekają nas dwa ważne kroki: odprawa biletowo – bagażowa oraz kontrola bezpieczeństwa. Z tego powodu sugeruje się, aby przyjechać na lotnisko dużo przed czasem odlotu. Stąd zarezerwowanie parkingu lotniskowego z transportem na lotnisko oraz odbiorem po przylocie jest bardzo wygodnym i pewnym rozwiązaniem. Dzięki niemu mamy możliwość wygospodarować rzeczywiście wiele cennego czasu. Odprawa biletowo – bagażowa zaczyna się w okresie określonym przez przewoźnika oraz jest zaznaczona logo przewoźnika, nazwą portu docelowego, numerem rejsu oraz godziną wylotu. Jedynie po pobraniu karty pokładowej i oddaniu bagażu powinniśmy skierować się do kontroli bezpieczeństwa. W następnej kolejności mamy możliwość cierpliwie czekać, aż samolot będzie zupełnie przygotowany do lotu, a pracownicy obsługi pasażerskiej wezwą nas na pokład.

Typy bagażów i związane z nimi zastrzeżenia

Pierwszym typem jest ładunek notowany, który jest transportowany zupełnie pod kontrolą przewoźnika. Podstawą odnotowania jest wręczenie przywieszki bagażowej, zaś obostrzenia dotyczą przeważnie jego ciężkości (egzekwowane są specjalne odpłatności za część lub całość ładunku oraz za tzw. „nadbagaż”). Bagaż podręczny wcale nie jest rejestrowany i przez cały okres trwania lotu przebywa pod opieką podróżnego. Utrudnienia w wymienionym przypadku dotyczą ciężkości i rozmiarów. Jeśli nasz ładunek się w nich nie mieści, zostanie przetransportowany jak ładunek rejestrowany. Z kolei ładunek niestandardowy dotyczy nietypowych przedmiotów, m in. sprzętu wędkarskiego. Doskonałym pomysłem jest na pewno wymierzenie naszego bagażu (jeżeli nie wyposażyliśmy się w charakterystyczne torebki lub walizki wytworzone zgodnie z normami przekazanymi przez ULC). Można to zrobić w domu bądź na parkingu lotniskowym, na który należy dotrzeć znacznie wcześniej.

Materiały niemożliwe do przewozu w bagażu podręcznym i ewidencjonowanym

W ekwipunku podręcznym w żadnym przypadku nie możemy mieć broni palnej (oraz wszelakiej innej broni), obiektów o ostrych krańcach albo krawędziach, tępych instrumentów, środków eksplozyjnych, substancji palnych, chemicznych, trujących, płynów i towarów o identycznej gęstości. W ekwipunku ewidencjonowanym w ogóle nie wolno wieźć żadnych produktów wybuchowych, substancji zapalnych, chemicznych i toksycznych.

Do broni palnej należą, m. in. broń bojowa i sportowa (pistolety, myśliwska broń na kule lub śrut, zapalniczki przypominające z wyglądu broń palną, czy urządzenia do uboju zwierząt). W żadnym przypadku nie możemy przewozić toporów, brzytw, tasaków rzeźniczych, szabel, szpad i lasek z ukrytą szpadą czy urządzeń budowlanych, przykładowo stalowe łomy czy piły (przynależących do klasy przedmiotów o ostrych krawędziach albo brzegach). Do instrumentów tępych należą kije do krykieta, pałki elastyczne lub sztywne, rakiety do gry w „lacrosse”, itp. Zagrożeniem dla zdrowia podróżnych oraz obsługi są również granaty, spłonki, repliki lub imitacje materiałów do urządzeń wybuchowych oraz ich części składowe, zapałki o przedłużonym ładunku siarkowym (tzw. sztormówki), oraz terpentyna i inne rozcieńczalniki do farb (zatem kategoria: materiały wybuchowe oraz substancje łatwopalne). Oprócz tego w kabinie nie mogą znaleźć się kwasy i alkalia, chlor, ”gaz pieprzowy”, miotacze żelu i płynów obezwładniających, zakażona krew, a także żele, pasty, emulsje (np. pasty do zębów, dezodoranty, czy aerozole.

Bagaż notowany nie może zawierać przede wszystkim dwóch ostatnich wariantów obiektów, mianowicie środków eksplozyjnych oraz substancji toksycznych i chemicznych.

Jeżeli jesteś zainteresowany propozycją postoju w pobliżu lotniska w Trójmieście, kliknij w ten link – parking lotnisko Gdańsk