Archiwa tagu: nieruchomości

Sprzedaż lub najem nieruchomości dzięki przedstawicielowi biura nieruchomości

Poszukując wymarzonego mieszkania albo kiedy posiadamy mieszkanie na sprzedaż lub pod najem, należy zastanowić się nad nawiązaniem współpracy z agencją nieruchomości. Sprzedaż lub najem mieszkania z pomocą biura nieruchomości z różnych powodów przynosi lepszy skutek niż podejmowanie działań samodzielnie. Ogromną zaletą nawiązania współpracy z agencją nieruchomości jest wsparcie w wypełnianiu wszystkich formalności. Obowiązkiem przedstawiciela jest nadzorowanie, aby wszystkie zagadnienia umowne były jak najbardziej opłacalne dla klienta i absolutnie poprawne. To istotne, aby w dokumentach nie pominięto najdrobniejszych szczegółów i nie powstały w nich uchybienia. Doglądanie formalności zapewnia bezpieczeństwo kontraktu.

Ponadto biuro nieruchomości dokłada wszelkich starań, by konkretne mieszkanie znalazło najemcę lub kupca. To nie tylko wsparcie w przygotowywaniu ogłoszeń, ale również odpowiadanie na telefony i maile zainteresowanych mieszkaniem osób. Specjaliści świetnie orientują się, jak działa rynek nieruchomości, dzięki czemu wiedzą gdzie umieszczać ogłoszenia i jaką metodą zainteresować potencjalnych nabywców. W kwestii współpracy z osobą szukającą mieszkania pracownik biura nieruchomości zawsze bierze pod uwagę ustalone upodobania, na bazie jakich dobiera pokazywane oferty. Ważne jest też to, że biuro nieruchomości pomaga w kwestiach pozyskania kredytu.

Sprzedaż mieszkania z biurem nieruchomości

Podejmując współpracę z przedstawicielem biura nieruchomości lepiej rozważyć nawiązanie umowy na wyłączność. Podpisanie takiej umowy jest przede wszystkim opłacalne dla klienta, w porównaniu do otwartej umowy, dlatego że zawiera większe możliwości. Wyłączność sprawia, że tylko wybrane biuro nieruchomości odpowiada za sprzedaż (dotyczy to również najmu) konkretnego mieszkania czy domu, szukając dla niego jak najlepiej dopasowanego klienta. Oprócz tego obszar dodawania ogłoszeń również jest o wiele mocniej rozbudowany. Umowa otwarta zmniejsza się do skurczonego zakresu pracy i dodawania ogłoszeń, ale umożliwia powierzenie zadań również przedstawicielom innego biura nieruchomości albo własną pracę samego właściciela. Zazwyczaj współpraca na wyłączność okazuje się skuteczniejsza i prędsza.

Pomoc w sprzedaży mieszkania zapewnia dużo korzyści. W pierwszej kolejności jest to ogromna oszczędność czasu. Zadaniem agenta jest odciążenie klienta we wszystkich przygotowaniach dokumentów i ofert czy organizowania oględzin mieszkania. Dzięki wysokiej klasy usługi, fachowym narzędziom oraz doświadczeniu biura nieruchomości, co oddziałuje na efektywną promocję sprzedaży, można sprzedać nieruchomość w bardzo krótkim czasie. Oprócz tego świadczone usługi są szczególnie komfortowe, z uwagi na stały kontakt z profesjonalistą, szczególnie, że część zadań można wykonywać korespondencyjnie. Oprócz tego biuro nieruchomości określa wartość każdego mieszkania, dzięki czemu klient bez trudu dowie się jak dużo może zarobić na sprzedaży. Istotną kwestią jest absolutna zgodność z prawem, ubezpieczenia oraz wsparcie prawne, notarialne albo księgowe. Podobnie wygląda współpraca z klientem, kiedy ten poszukuje wymarzonego mieszkania. Dzięki rzetelnej obsłudze bez trudu i komfortowo znajdzie mieszkanie dostosowane do preferencji i oczekiwań.

Najem mieszkania z biurem nieruchomości

W przybliżeniu do sprzedaży nieruchomości, najem przez biuro nieruchomości gwarantuje korzyści. System samego wynajmu mieszkania jest podobna do sprzedaży. Pracownik biura nieruchomości dokłada wszelkich starań, aby oferta najmu dotarła do jak najszerszego grona poszukujących mieszkania osób, a umowa zawarta w szybkim czasie. Oprócz tego wszelkie działania są tak samo profesjonalne i nastawione na wspólny zysk, tak aby tak samo właściciel mieszkania, a także osoba poszukująca nowego mieszkania były zadowolone.

Warto zauważyć, że gdy osoba poszukująca mieszkania pod wynajem skorzysta ze współpracy biura nieruchomości, ma pewność, że przez cały czas trwania współpracy, otrzyma tylko te oferty, które będą mocno dostosowane do oczekiwań. Profesjonalne usługi biura nieruchomości bazują na najlepszych warunkach umowy oraz szczególnie dobrych cenach najmu. Co więcej klient nie musi martwić się formalnościami i może ciągle kontaktować się z przedstawicielem biura.

W jaki sposób wybrać biuro nieruchomości?

Porządne biuro nieruchomości cechuje się generalnie oferowany wysokiej klasy zestaw usług, a obok tego całkowita dostępność i ciągły kontakt z pracownikami. Dodatkowo wszelkie dokumenty, etapy pracy czy strategie są ustalane z klientem, dzięki czemu klient orientuje się na co wyda swoje środki. Im szerszy zakres usług , tym lepiej. Profesjonalne biura nieruchomości zwykle oferują wyłączność, która motywuje je do absolutnego zaangażowania. Pomocne mogą stać się również wizytówki w postaci fachowej strony internetowej czy portali społecznościowych, a do tego referencje poprzednich klientów. Dużo rozstrzyga pierwszy kontakt z pracownikiem, np. możemy upewnić się czy konkretna osoba budzi zaufanie, czy też nie. Wielu klientów wybiera biuro nieruchomości na podstawie rozpoznawalności biura na rynku.

mieszkania.torun.pl

Home staging

Pierwsze wrażenie,jest rzeczą, której pilnujemy we wielu dziedzinach życia. Chcemy zrobić dobre wrażenie w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, jeżeli trafiamy na dyskotekę, czy przy negocjacjach w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w znacznej mierze opiera się też home staging – a więc technika złożona z wszelkich działań, pomagających zrobić dobre wrażenie na poszukującym domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy planują zakup mieszkania, przypuszczalnie będą podążać za właśnie pierwszym wrażeniem, toteż należy zrobić wszystko, by obszar z oferty przedstawiał się fantastycznie. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, i wobec tego warto podyskutować z ekspertami od home stagingu. Do tego jeszcze dojdziemy – wystartujmy od genezy powstania techniki home stagingu.

W 1972 roku….

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, posiadaczka spółki, zajmującej się projektowaniem wnętrz. Jak się miało później okazać – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku kluczowej specjalności Barbary Schwarz. Już jako wprawna agentka nieruchomości, Schwarz nieustannie szukała patentów, przynoszących wzrost popularności oferowanych przez siebie mieszkań wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby dokładnie przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Spróbowała wykonać wszystkie wymagane prace remontowe, wysprzątać cały obszar i ozdobić go w taki sposób, żeby Klient był oczarowany nieruchomością. Jak wyszło? Nieruchomość została sprzedana znacznie prędzej, niż ktokolwiek mógłby zakładać. Dlaczego tak się stało? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu pomieszczeń – pierwsze wrażenie potencjalnego klienta jest znacznie lepsze niż to było przed zastosowaniem techniki. Przez lata, Barbara Schwarz budziła podziw ekspertów od mieszkań w Stanach Zjednoczonych, a branża zwana home stagingiem zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu ponad milion osób, a na pewno jest autorką szanowanych prac na ten temat.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging docierał do nowych kręgów w Stanach Zjednoczonych i przyjął się również w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków ludzie mówią na niego property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo poznało się na home stagingu, dzięki show „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także dotarło do nich, że mogą dużo zyskać gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po odpowiednim zadbaniu o mieszkanie

U nas home staging pojawił się już w XXI wieku. W dużej mierze dlatego, że nasi rodacy szukali na rynku pracy swojego miejsca i w efekcie powstał nowy, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, da się zauważyć zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował w zasadzie z dnia na dzień, z powodu zmian w preferencjach ludzi, którzy znaleźli się na rynku lokali mieszkalnych. Barbara Schwarz wykreowała dopracowany model, lecz korzystający z niego musieli odpowiadać na nowe warunki zmieniającej się mody.

Kiedy weźmiemy pod uwagę dzisiejsze czasy, home staging to nie są jedynie prace wpływające pozytywnie na urodę posesji. Home staging bowiem to nic innego, jak pójście za podstawami idei marketingu, który opiera się – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, szanowanego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mogą przygotować atrakcyjną ofertę, która skupi na sobie uwagę potencjalnego nabywcy. Już w czasach przedstawiania nowatorskiej metody przez Barbarę Schwarz było wiadomo, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest kluczowa w procesie home stagingu, a oferta wymuszająca uwagę jest ważnym elementem, który jedynie może zmusić potencjalnego Kontrahenta do sprawdzenia domu. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu oraz otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów użytkowników Facebooka. Należy pamiętać, że wykonanie odpowiednich zdjęć należy zaplanować już po precyzyjnym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Udoskonalenie modelu Schwarz

Pionierskie koncepcje Barbary Schwarz mówiły nam, że sporo zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. To ciekawe, jak dużo osób nie pamięta o naturalnych zachowaniach, jak np. pozbycie się walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Czynnikiem, który prawdopodobnie przekreśli nasz trud może być brzydki zapach w lokalu – na pewno odstraszy on Klienta.

Jeśli pragniemy mieć pewność, że proces home stagingu przyniesie odpowiednie efekty – lepiej sięgnąć po specjalistów z agencji nieruchomości, którzy postarają się, aby nasza nieruchomość prezentowała się właściwie.

Więcej informacji i analiz ze świata nieruchomości – mieszkania.torun.pl

Z czym warto iść do notariusza?

Z jakimi rzeczami warto zgłosić się do kancelarii notarialnej?

W Polsce osoba pełniąca funkcję notariusza zajmuje niesamowicie ważną pozycję, ponieważ wcale nie jest tylko – jak to się prosto mówi – osobą wzbudzającą ufność, lecz też kimś, kto perfekcyjnie orientuje się w zawiłościach prawa. Notariusz jest stąd przedstawicielem publicznym – identycznie jak policjant – oraz jego celem jest pamiętanie zawsze o interesach Klienta. Do rejenta zawsze wędruje się z dokładną sprawą i należy mieć ze sobą wszelkie nieodzowne papiery. Te, które będą przez niego opracowane są uznawane jak dokumenty urzędowe i mają tzw. moc prawną. Inaczej mówiąc, to co było w nich ustanowione zyskuje ważność. Nic więc dziwnego, iż do notariusza obligatoryjnie należy wziąć, m in. umowy dotyczące majątku, dokumenty o intercyzie bądź umowę wynajmu domu.

Najważniejszym zobowiązaniem notariusza jest podejmowanie działań odpowiednio z imperatywami prawa, jednomyślnie z pozyskaną widzą oraz kompetencjami. W ogóle nie może stąd dojść do naruszenia interesu Klienta, kiedy osoba mająca posadę notariusza intencjonalnie krzywdzi własnych Klientów stosując w praktyce liczne niedociągnięcia i manipulacje. Każdego urzędnika zaufania publicznego dotyczy Kodeks Etyki Zawodowej, który bezpośrednio zwraca uwagę na to, w jaki sposób rejenci koniecznie muszą postępować.

Deklaracje, jakie konstruujemy samodzielnie, np. umowę najmu mieszkania, świadectwo o pełnomocnictwie lub zaświadczenia o wydaniu darowizny, bynajmniej nie są objęte przymusowym akceptowaniem przez rejenta. Zwyczajowo figuruje w odpowiednich miejscach pieczątka notarialna, jeżeli zależy nam na tym, aby podnieść doniosłość i autentyczność oddanego dokumentu. Krótko mówiąc mówiąc – wcale nie ma takiego przymusu, nie powinniśmy martwić się o następne zaświadczenia.

Nasze prawo uwzględnia także te okoliczności, w jakich rejent jest po prostu nieunikniony. Są to papiery, jakie bez jego pieczęci są uznawane za nieważne.

Poniżej wskazane są wybrane z takich dokumentów:

Deklaracje kupna oraz zbycia wszelakich nieruchomości – mieszkań, domów wielorodzinnych, działek pod budowę, obszarów uprawnych, działek rekreacyjnych itp.

Wręczenie darowizny, jeżeli ofiarą jest nieruchomość

Darowizna lokalu z księgą wieczystą

Małżeńska umowa majątkowa, czyli tzw. intercyza

Podział spadku, w przypadku kiedy należy do niego jakakolwiek nieruchomość

Wszelkie umowy spółek, np. akcyjnych

Wypunktowane powyżej dokumenty powinny mieć niewątpliwie pieczęcie oraz autograf notariusza. Różne inne w zasadzie nie muszą posiadać wyglądu aktu notarialnego, można spisywać je w dowolny sposób. Trzeba pamiętać, że wyłącznie umowy zawiązane przed notariuszem faktycznie są zgodne z przepisami.

Jeśli chodzi o spółki handlowe, to muszą one zawierać w obecności rejenta, np. zawiązanie spółki akcyjnej, papiery dotyczące kapitału firmowego, deklaracje dotyczące podjęcia poprzez partnera ustalonej części udziałów.

Sporządzenie umowy w Kancelarii Notarialnej i opatrzenie jej pieczątką oraz podpisem rejenta podlega właściwym opłatom. Są one stosunkowo spore, jednak zależne są głównie od wartości obiektu umowy. Jeśli jakakolwiek osoba pragnie odstąpić rezydencję wartą co najmniej kilka milionów złotych, to musi liczyć się z gigantycznymi opłatami. Maksymalna taksa jest wyznaczona przez Ministra Sprawiedliwości, jednakże rzeczywiście jest ona wysoka. Notariusze wcale nie są zobowiązani do wdrażania największych taks, a co najważniejsze – konkurencja sama wymusza ich zredukowanie. Do kancelarii notarialnej idziemy głównie w niezmiernie istotnych sytuacjach, zatem takich jakie potrzebują poświadczenia poprzez osobę trzecią lub zamierzamy przechować znaczną ilość pieniędzy.

Czy są jeszcze jakiekolwiek wydatki oprócz taksy notarialnej?

Prócz tego, iż notariusz musi pobrać za własną działalność honorarium, musimy opłacić podatek, przykładowo od darowizny oraz uiścić opłaty sądowe. Sumy owe są wydawane przez rejenta adekwatnemu urzędowi skarbowemu czy sądowi. Na każdym papierze mamy możliwość dobrze skontrolować, co trzeba zapłacić. Szczególnie często Interesanci piszą do Kancelarii w Toruniu i pragną w mgnieniu oka otrzymać informacje na temat tego, ile dokładnie co będzie kosztować. Tylko w wypadku taksy istnieje szansa negocjacji opłaty, gdyż na pozostałe należności osoba pełniąca funkcję notariusza po prostu nie ma wpływu.

Jakich rzeczy nie może robić notariusz?

Przede wszystkim – notariusze absolutnie nie powinni podejmować się prac, jakie przeszkadzałyby w którymkolwiek sensie w spełnianiu zobowiązań osoby zaufania publicznego. Osoba pełniąca funkcję notariusza wcale nie może zatem zajmować się handlem, pośrednictwem (m in. w sprzedaży mieszkań) albo doradztwem w interesach.

Po drugie – absolutnie nie może mieć innej pracy bez zgody izby notarialnej, ma prawo jednakże wybrać zawód nauczyciela akademickiego, pracownika dydaktycznego albo będącego skupieniem obu.

Po trzecie – pod identyczną nazwą ma możliwość podejmować działania kilku notariuszy (m in. w formie spółki cywilnej) jednak z ograniczoną odpowiedzialnością.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej, kliknij w odnośnik po prawej stronie – Notariusz