Archiwa tagu: marketing on-line

Marketing internetowy – moc możliwości

Oczywistym jest, że środowisko internetu daje nam wiele możliwości w kwestii promocji. Wygląda to na banał, ale w w tym konkretnym przypadku pasuje jak ulał. Marketing internetowy to obecnie istotna kwestia dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę on-line. W dzisiejszym wpisie omówimy co to takiego marketing w internecie i co możemy osiągnąć dzięki tej specyficznej odmianie tradycyjnego marketingu.

Aby móc spokojnie wejść w dyscyplinę połączoną z marketingiem internetowym, przypomnijmy sobie najpierw czym jest sam marketing. Niemało osób stawia to na jednej półce z promocją konkretnego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to skomplikowana strategia, która ma nieść za sobą profity w postaci dotarcia z nasza ofertą do możliwie jak największej grupy Konsumentów. Żeby tak się stało, powinniśmy przypilnować wielu składników, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do promowania, sprecyzowanie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. Podczas trwania procesu, niezbędna jest cykliczna analiza postępów na rynku i odnoszenie się do potrzeb Kontrahentów.

Marketing internetowy – co musisz wiedzieć?

Rozwój technologii spowodował, że powstała specjalna gałąź marketingu – marketing w sieci, zwany też e-marketingiem. Czemu jest tak fundamentalny? Inwestorzy i właściciele korporacji otwierają się na działania w sieci, aby zaczerpnąć korzyści z atutów internetu i przygarnąć więcej Konsumentów. Marketing on-line to połączenie wszelkich działań, które znamy z powszechnej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać internetu. Jeśli nasze działania będą właściwe, to wówczas miejsce naszej spółki w sieci znacznie ulegnie poprawie, a nasz podstawowy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, połączone z jej korzystnym postrzeganiem zostanie wypełniony. Głównym narzędziem, z którego będziemy korzystać w marketingu on-line jest witryna www naszej spółki. Z najbardziej charakterystycznych różnic między marketingiem offline, a e-marketingiem wyróżniamy z pewnością rolę Klienta. Nie jest ona w tym przypadku pasywna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. wyrażanie opinii na temat naszych działań oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do typowych działań, z którymi zetkniemy się przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– blogosfera
– emailing

Omawialiśmy już dość szeroko pozycjonowanie stron www, natomiast w tym tekście skupimy uwagę na dwóch gatunkach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dostarczyć wiele korzyści.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta dziedzina marketingu w sieci jest bardzo skuteczna, jeśli naszym celem ma być znalezienie kolejnych Klientów, lecz po pierwsze –  zbudowanie z nimi wieloletnich i opierających się na oddaniu więzi. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing bazuje zwłaszcza na zamieszczaniu w sieci treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednotorowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Odbiorcy, który zapragnie zostać z naszą firmą na stałe. Jak zapewne wiecie wiele zależy także od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Zawartość powinna być przystosowana do jej zamiłowań, praktyk oraz co również istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing występuje w różnorodnych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma owszem znaczenie, lecz znacznie większą wagę powinniśmy przykładać do klasy wstawianych przez nas treści. Gdy Google oceni je jako wartościowe, to wówczas powiększy to nasze szanse na bycie łatwiej zauważalnym w wynikach wyszukiwania. Dbajmy o to, by treści były autorskie i nieszablonowe. Jak z kawałka tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czym jest?

Ta dziedzina marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest biegła w konkretnej branży, lub też jest rozpoznawalna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w mediach społecznościowych, jest w stanie znacząco oddziaływać na potencjalnych Kontrahentów. W wyborze influencera należy się kierować branżą, w jakiej się obracamy. Gdy chcemy propagować sklep z ciuchami, wówczas dobrym pomysłem stanie się wynajęcie influencera, który pisze bloga na temat mody.

W odnalezieniu trafnego influencera mogą pomóc nam fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Trzeba pamiętać o tym, aby przed zatrudnieniem influencera do promowania Twojej marki, przejrzyście wskazać cele i przemyśleć jaki budżet jesteś w stanie na przeznaczyć na influencera. Wynajęcie influencera musi być częścią dużej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to bardzo szerokie zagadnienie. Ogrom profitów, ale także mnóstwo pracy do zrealizowania, jeśli nasza strategia ma odnieść sukces. Nasze działania muszą być sumiennie zaplanowane, a później nieustannie musimy reagować na zmieniające się trendy.

Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj na naszą stronę internetową – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/