Archiwa tagu: marketing

Marketing internetowy – moc możliwości

Oczywistym jest, że środowisko internetu daje nam wiele możliwości w kwestii promocji. Wygląda to na banał, ale w w tym konkretnym przypadku pasuje jak ulał. Marketing internetowy to obecnie istotna kwestia dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę on-line. W dzisiejszym wpisie omówimy co to takiego marketing w internecie i co możemy osiągnąć dzięki tej specyficznej odmianie tradycyjnego marketingu.

Aby móc spokojnie wejść w dyscyplinę połączoną z marketingiem internetowym, przypomnijmy sobie najpierw czym jest sam marketing. Niemało osób stawia to na jednej półce z promocją konkretnego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to skomplikowana strategia, która ma nieść za sobą profity w postaci dotarcia z nasza ofertą do możliwie jak największej grupy Konsumentów. Żeby tak się stało, powinniśmy przypilnować wielu składników, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do promowania, sprecyzowanie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. Podczas trwania procesu, niezbędna jest cykliczna analiza postępów na rynku i odnoszenie się do potrzeb Kontrahentów.

Marketing internetowy – co musisz wiedzieć?

Rozwój technologii spowodował, że powstała specjalna gałąź marketingu – marketing w sieci, zwany też e-marketingiem. Czemu jest tak fundamentalny? Inwestorzy i właściciele korporacji otwierają się na działania w sieci, aby zaczerpnąć korzyści z atutów internetu i przygarnąć więcej Konsumentów. Marketing on-line to połączenie wszelkich działań, które znamy z powszechnej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać internetu. Jeśli nasze działania będą właściwe, to wówczas miejsce naszej spółki w sieci znacznie ulegnie poprawie, a nasz podstawowy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, połączone z jej korzystnym postrzeganiem zostanie wypełniony. Głównym narzędziem, z którego będziemy korzystać w marketingu on-line jest witryna www naszej spółki. Z najbardziej charakterystycznych różnic między marketingiem offline, a e-marketingiem wyróżniamy z pewnością rolę Klienta. Nie jest ona w tym przypadku pasywna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. wyrażanie opinii na temat naszych działań oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do typowych działań, z którymi zetkniemy się przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– blogosfera
– emailing

Omawialiśmy już dość szeroko pozycjonowanie stron www, natomiast w tym tekście skupimy uwagę na dwóch gatunkach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dostarczyć wiele korzyści.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta dziedzina marketingu w sieci jest bardzo skuteczna, jeśli naszym celem ma być znalezienie kolejnych Klientów, lecz po pierwsze –  zbudowanie z nimi wieloletnich i opierających się na oddaniu więzi. Jak do tego doprowadzić?

Content marketing bazuje zwłaszcza na zamieszczaniu w sieci treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednotorowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Odbiorcy, który zapragnie zostać z naszą firmą na stałe. Jak zapewne wiecie wiele zależy także od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Zawartość powinna być przystosowana do jej zamiłowań, praktyk oraz co również istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing występuje w różnorodnych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma owszem znaczenie, lecz znacznie większą wagę powinniśmy przykładać do klasy wstawianych przez nas treści. Gdy Google oceni je jako wartościowe, to wówczas powiększy to nasze szanse na bycie łatwiej zauważalnym w wynikach wyszukiwania. Dbajmy o to, by treści były autorskie i nieszablonowe. Jak z kawałka tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czym jest?

Ta dziedzina marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest biegła w konkretnej branży, lub też jest rozpoznawalna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w mediach społecznościowych, jest w stanie znacząco oddziaływać na potencjalnych Kontrahentów. W wyborze influencera należy się kierować branżą, w jakiej się obracamy. Gdy chcemy propagować sklep z ciuchami, wówczas dobrym pomysłem stanie się wynajęcie influencera, który pisze bloga na temat mody.

W odnalezieniu trafnego influencera mogą pomóc nam fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Trzeba pamiętać o tym, aby przed zatrudnieniem influencera do promowania Twojej marki, przejrzyście wskazać cele i przemyśleć jaki budżet jesteś w stanie na przeznaczyć na influencera. Wynajęcie influencera musi być częścią dużej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to bardzo szerokie zagadnienie. Ogrom profitów, ale także mnóstwo pracy do zrealizowania, jeśli nasza strategia ma odnieść sukces. Nasze działania muszą być sumiennie zaplanowane, a później nieustannie musimy reagować na zmieniające się trendy.

Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj na naszą stronę internetową – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Home staging

Pierwsze wrażenie,jest rzeczą, której pilnujemy we wielu dziedzinach życia. Chcemy zrobić dobre wrażenie w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, jeżeli trafiamy na dyskotekę, czy przy negocjacjach w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w znacznej mierze opiera się też home staging – a więc technika złożona z wszelkich działań, pomagających zrobić dobre wrażenie na poszukującym domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy planują zakup mieszkania, przypuszczalnie będą podążać za właśnie pierwszym wrażeniem, toteż należy zrobić wszystko, by obszar z oferty przedstawiał się fantastycznie. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, i wobec tego warto podyskutować z ekspertami od home stagingu. Do tego jeszcze dojdziemy – wystartujmy od genezy powstania techniki home stagingu.

W 1972 roku….

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, posiadaczka spółki, zajmującej się projektowaniem wnętrz. Jak się miało później okazać – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku kluczowej specjalności Barbary Schwarz. Już jako wprawna agentka nieruchomości, Schwarz nieustannie szukała patentów, przynoszących wzrost popularności oferowanych przez siebie mieszkań wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby dokładnie przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Spróbowała wykonać wszystkie wymagane prace remontowe, wysprzątać cały obszar i ozdobić go w taki sposób, żeby Klient był oczarowany nieruchomością. Jak wyszło? Nieruchomość została sprzedana znacznie prędzej, niż ktokolwiek mógłby zakładać. Dlaczego tak się stało? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu pomieszczeń – pierwsze wrażenie potencjalnego klienta jest znacznie lepsze niż to było przed zastosowaniem techniki. Przez lata, Barbara Schwarz budziła podziw ekspertów od mieszkań w Stanach Zjednoczonych, a branża zwana home stagingiem zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu ponad milion osób, a na pewno jest autorką szanowanych prac na ten temat.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging docierał do nowych kręgów w Stanach Zjednoczonych i przyjął się również w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków ludzie mówią na niego property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo poznało się na home stagingu, dzięki show „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także dotarło do nich, że mogą dużo zyskać gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po odpowiednim zadbaniu o mieszkanie

U nas home staging pojawił się już w XXI wieku. W dużej mierze dlatego, że nasi rodacy szukali na rynku pracy swojego miejsca i w efekcie powstał nowy, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, da się zauważyć zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował w zasadzie z dnia na dzień, z powodu zmian w preferencjach ludzi, którzy znaleźli się na rynku lokali mieszkalnych. Barbara Schwarz wykreowała dopracowany model, lecz korzystający z niego musieli odpowiadać na nowe warunki zmieniającej się mody.

Kiedy weźmiemy pod uwagę dzisiejsze czasy, home staging to nie są jedynie prace wpływające pozytywnie na urodę posesji. Home staging bowiem to nic innego, jak pójście za podstawami idei marketingu, który opiera się – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, szanowanego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mogą przygotować atrakcyjną ofertę, która skupi na sobie uwagę potencjalnego nabywcy. Już w czasach przedstawiania nowatorskiej metody przez Barbarę Schwarz było wiadomo, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest kluczowa w procesie home stagingu, a oferta wymuszająca uwagę jest ważnym elementem, który jedynie może zmusić potencjalnego Kontrahenta do sprawdzenia domu. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu oraz otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów użytkowników Facebooka. Należy pamiętać, że wykonanie odpowiednich zdjęć należy zaplanować już po precyzyjnym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Udoskonalenie modelu Schwarz

Pionierskie koncepcje Barbary Schwarz mówiły nam, że sporo zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. To ciekawe, jak dużo osób nie pamięta o naturalnych zachowaniach, jak np. pozbycie się walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Czynnikiem, który prawdopodobnie przekreśli nasz trud może być brzydki zapach w lokalu – na pewno odstraszy on Klienta.

Jeśli pragniemy mieć pewność, że proces home stagingu przyniesie odpowiednie efekty – lepiej sięgnąć po specjalistów z agencji nieruchomości, którzy postarają się, aby nasza nieruchomość prezentowała się właściwie.

Więcej informacji i analiz ze świata nieruchomości – mieszkania.torun.pl