Archiwa tagu: Google Maps

Pozycjonowanie w mapach Google

Wizytówki udostępniane w mapach Google są sprawdzonym narzędziem pomagającym zaistnieć na lokalnym rynku. Za sprawą map Google zdobywamy dojście do położenia przedsiębiorców z różnorodnych branży. W ten sposób użytkownik może bez trudu wyszukać sprzedawcę ciekawych produktów oraz usług. Żeby znaleźć się pośród firm w danej okolicy należy założyć swoją wizytówkę w mapach Google. Pośród wszystkich oferowanych usług Google należy wyszukać usługę Google Moja Firma i podążając za wskazówkami założyć profil. Każdy kolejny etap przybliża nas do utworzenia profesjonalnej wizytówki. Wystarczy wypełnić podstawowe dane jak nazwa działalności czy jej lokalizacja oraz dane kontaktowe, a potem je zatwierdzić. Uzupełniona o odpowiednie informacje wizytówka jest przygotowana do korzystania. Warto jednak wzbogacić ją o wszelkie informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Ostatnim etapem jest weryfikacja, żeby wizytówka stała się całkowicie aktywna. Posiadając gotową wizytówkę warto pomyśleć o pozycjonowaniu jej, żeby była widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google ma wpływ sporo różnych czynników. W głównej mierze duże znaczenie ma lokalizacja względem użytkownika. Poszukując sklepu bądź usługi z reguły kierujemy się tym, jak daleko znajduje się od miejsca pobytu, ze względu na to wizytówka ma swoje zastosowanie przede wszystkim na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej klienta, tym większa szansa na wyższy wynik wyszukiwania. Oprócz tego ważna jest trafność oraz rozpoznawalność pod względem słowa kluczowego. Jeśli firma jest rozpoznawalna pod danym słowem kluczowym lub zawarta na jej witrynie treść koresponduje z wyszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Funkcje wpisane w usłudze Moja Firma dają wiele opcji, jakie mogą korzystnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Podstawowe informacje jak nazwa, telefon i adres  warto uzupełnić o następne tak samo potrzebne dane, jakie pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Dodatkowo w nazwie wizytówki da się dodać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron WWW). Oprócz tego należy dołączyć kategorie i podkategorie, jakie pokażą użytkownikom oraz Google profil firmy, tj. jej charakter. Istotna jest też lokalizacja i obszary działania. W lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy warto dodać obszar działania, a więc szerzej np. miasto lub województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie wartościowe jest też zdobycie atrybutów. Są to atrybuty zespojone z tym jak działa firma. Na przykład pokazują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu znajduje się parking lub czy jest dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wadą jest to, że atrybutów nie dodajemy samodzielnie, dlatego że tworzone są one na podstawie udzielonych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Same opinie klientów mają ogromy wpływ na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów wciąż wartościuje opinie Google, z uwagi na to warto się o nie postarać i co istotne, lepiej na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom mamy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Dodaj produkty, usługi, unikalny opis i zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to najlepsze miejsce, by opisać najistotniejsze informacje na temat firmy, jednocześnie stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Pierwsze 250 znaków pojawia się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, ze względu na to należy skoncentrować się nad początkową częścią opisu. Oprócz tego dla bardziej efektywnego pozycjonowania wizytówki Google należy wpisać swoje produkty i usługi. Uzupełnienie profilu tylko zadziała na pozycjonowanie, ale także prawdopodobnie przyciągnie większą liczbę klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje również dodawanie zdjęć i filmów. Multimedia znajdujące się w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale także umożliwiają napisanie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Systematyczne dodawanie zdjęć korzystnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Dodawaj wpisy

Za pomocą wpisów w wizytówkach Google dostarczamy użytkownikom ciekawych treści, jakie mogą zachęcić ich do przejścia do naszej witryny lub sprawdzenia usługi. Wpisy zawierają treść sięgającą do 1500 znaków oraz przycisk, którym możemy przekierowywać do wybranej witryny, np. podstrony z usługami lub innego wybranego miejsca. Tego typu wpis w wizytówce poza tym, że będzie dostępny przez długi czas (w zależności od ustawień nawet na cały rok), może stać się składową marketingu treści, gdzie będziemy oferować klientom trochę przydatnej wiedzy z branży. Częsta publikacja będzie traktowana niemal jak wpisy z bloga na stronie, z uwagi na co warto przemyśleć zastosowanie tego elementu.

Pozyskiwanie linków

Linki przenoszące wprost do wizytówki są dość istotnym elementem, który zadziała na pozycjonowanie wizytówki. Dlatego warto rozpatrzeć się za lokalnymi lub branżowymi forami, katalogami, blogami, portalami i pozostałymi źródłami, uznawanymi przez Google jako wysokie jakościowo, w których można zostawić link odsyłający. Dobry profil linków wyśle Google sygnał, że warto umieścić wizytówkę na wyższej pozycji, dlatego że odnoszą się do niej odmienne wartościowe źródła. Linkowanie ma zatem korzystny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Pozycjonowanie lokalne – taniej i efektywniej

Od dłuższego czasu przekonujemy się, że bez skutecznego propagowania witryny internetowej, perspektywy na sukces naszej działalności są dosyć niewielkie. Na szczęście, dzięki nowoczesnym technologiom, Google wymyśliło złożony mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Interesantów z Twojego sąsiedztwa, nieodzowne jest poprawne wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ dużo okoliczności, którymi zajmiemy się w poniższym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne to promowanie konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z węższego grona, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet jednej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie oszacować, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Da się to bez trudu zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że naszym celem jest znalezienie agencji nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w określonym momencie w Toruniu, to wówczas wyszukiwarka wytypuje nam najskuteczniej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Statystyki mówią prawdę – ponad 95% Klientów szuka priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, by mieć je pod ręką. Musimy zrobić wszystko, żeby trafili na właśnie naszą firmę, bo powyżej 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w niedalekiej przyszłości, a ponad 80% użytkowników nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy oraz usługi. Gdy posiadasz restaurację działającą lokalnie, obowiązkowo powinieneś zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Podobnie jak w przypadku szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż szczególnie ważną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy systematycznie dodawać treść i postarać się, by treści były możliwie jak najwyższej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba w tym momencie pochylić się nad technikami, które będą specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.

– Stworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy poniżej,
– linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wzmianki o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach powiązanych z turystyką,
– zgodność danych identyfikujących firmę – otoczmy opieką dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeżeli ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to w takiej sytuacji narzędzie wyszukujące może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle istotne będzie zrobienie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do zakładania wizytówek firm, które prowadzą działania na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zrobić? Dobre pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że wyszukujący, używający lokalnych słów kluczowych zapewne natknie się na naszą wizytówkę, zawierającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest przesadnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga dokładności i konkretnej wiedzy.

Aby dodatkowo pomnożyć swoje szanse na zwabienie lokalnych Odbiorców, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać należycie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Spróbujmy wejść w rolę szukającego i przeanalizować, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Następnie, wzbogacamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy systematycznie je uaktualniać. Kolejno ustalamy dla Twojej korporacji oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej jako nazwa zakładu. Kiedy już przejdziemy przez te elementy, pozostaje jedynie dobrać dobrą grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, na jakiej pozycji wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeśli zasłużymy na sporą liczbę pozytywnych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych Odbiorców oraz budowanie dominacji nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy przepis, na pojawienie się w wynikach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie stron. Nie jesteś pewien jak zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne z pewnością pomoże Ci zrobić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/