Ciekawe style stron internetowych – jakie są trendy?
Intrygujące koncepcje na projektowanie stron wzrastają jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”, bowiem coraz większa ilość Nabywców w Polsce kupuje różne towary poprzez sieć, natomiast do sklepików stacjonarnych zmierzają wyłącznie zaznajomić się z konkretnym wyrobem (czyli tym, jak on w naprawdę wygląda). Zdarzają się sytuację, że kompletne supermarkety przenoszą się do wirtualnego świata, pozostawiając wolne lokale i licząc na pokaźne oszczędności. Prócz tego każdy Interesant niekiedy może liczyć na to, że artykuł jest doprawdy wysokiej jakości, np. żaden inny potencjalny Nabywca go przed nim nie mierzył. Skromne oraz konkretne firmy zgłaszają się stąd do agencji reklamowych, ażeby one zajęły się zaprojektowaniem ekscytującej oraz skutecznej strony. Konstruktorzy stron konstruują stąd coraz to bardziej niekonwencjonalne taktyki, w większości oparte na WordPressie.
Unikalny układ treści
Największym stylem w 2016 roku była jednolitość strony ilustracyjnej i uporządkowania wszystkich detali na stronie. Zazwyczaj była ona podzielona na dwie albo trzy części, jednakże nabywcy ekspresowo się znudzili „klonowanymi” szablonami. Wszelkie renomowane strony internetowe, przykładowo sklepików z ofertą produktów drogeryjnych, prezentowały się analogicznie, natomiast to na pewno miało wpływ na sprzedaż. Dzisiaj układ strony internetowej, projektowanie grafiki i kolejnych szczegółów w zasadzie nie odbywa się już na takich zasadach. Webmasterzy dążą do wyeksponowania charakterystycznych właściwości specjalizacji Klienta.
Widok pokrywający cały ekran
Styl ów stał się wyjątkowo modny i polega na wykorzystaniu poprzez grafikę całej wielkości monitora. Po pierwsze – koncentracja nabywcy nie rozkłada się na pozostałe aspekty, po drugie – kusi dobrze przystosowaną grafiką do późniejszego przeszukiwania strony. Ekrany inicjalne nasycone są zupełnie fotografiami, grafiką z jakimś przekazem czy przyciskami akcji. Mogą być zastygłe lub pełnić rolę slydera. Ogromnym atutem jest to, iż takie części przystosowują się do ekranów na laptopach oraz szerokich monitorów. Świetnej jakości grafikę powinno zrobić specjalistyczne studio graficzne.
Ogromne grafiki pełniące funkcję tła
Obszerna, wysokiej jakości grafika zaciekawi spojrzenie niejednego Nabywcy. To nowatorski pomysł, by ożywić wygląd strony internetowej. Część użytkowników jest wzrokowcami, stąd jeszcze bardziej opłaca się w ten element zainwestować. Ogólnie rzecz ujmując nie wykorzystujmy jednak z tzw. banków nieodpłatnych fotografii, szczególnie wtedy, kiedy nasza firma ma się naprawdę łączyć z profesjonalizmem. Lepiej powierzyć opracowanie elementów graficznych dobremu grafikowi, który będzie miał na uwadze to, by wszystkie miały właściwy charakter i korespondowały z porządkiem witryny.
Material design
Material design to trend opierający się na płaskich odcieniach i na zastosowaniu świateł i cieni. Google natchnęło się tu standardowym papierem i tuszem. Kluczowym zamysłem było podwyższenie zrozumiałości witryn, a także unowocześnienie minusów, które były dostrzegalne w stylu flat. Ogólnie rzecz biorąc material design to: umiejscowienie w trójwymiarze (odpowiednio z klasyfikacją szczegółów), żywe oraz perfekcyjnie dobrane odcienie (jeden kolor główny oraz drugi ton specjalny, np. do odznaczeń), praktyczne ikonki (maksymalnie proste, z nieskomplikowanymi wykończeniami kresek, z zastosowaniem proporcji 2dp), fotografie i wykresy wektorowe (dostosowane do klimatu strony www; tekst na zdjęciu musi koniecznie figurować na gradiencie; mówiąc w skrócie nie można przedawkować z przyciemnianiem) oraz typografia oparta o szablon Roboto.
Nie wystarczy tylko strona www
Przeważająca część odbiorców Internetu nie uzyskuje od sprzedających tego, czego sobie życzą. Trafiają na stronę www i co zauważają? Nieinteresujący projekt logo, bardzo dużo nieprzydatnych tekstów (jakie mogą przewijać w nieskończoność), natomiast finalnie są zarzucani ulotkami informacyjnymi o tym, ażeby zdecydowanie zarejestrować się do newslettera, wybierać z wielu rabatów (jakie na pewno za sekundę się skończą) bądź omówić ważne kwestie z doradcą (który co kilka sekund ustawia się na czacie i mówiąc w skrócie nie jest to „żywa persona”). Odbiorcy potrzebują tego, żeby zdobyć emocjonalną łączność z wyrobem lub jeśli to osiągalne – ze sprzedającym. Absolutnie nie chodzi w tym przypadku o „handlowanie się”, ale możliwość zaufania. Doskonałym konceptem jest stąd opowiedzenie cokolwiek o swej działalności. Ostatnio definiuje się to jako „storytelling”, więc opowiadanie o takich sprawach, jak: kim się jest, co może zaproponować ten wytwórca itp. Opisana odmiana reklamy dużo szybciej dochodzi do klientów oraz przynosi lepsze efekty aniżeli męczące okna, które wyskakują „zza węgła”.
Jeśli chcesz wiedzieć o wiele więcej, wejdź w odnośnik z boku – Projektowanie grafiki Toruń – a odnajdziesz dużo więcej informacji.