Jak otworzyć sklep internetowy - poradnik

Jak otworzyć sklep internetowy – krótka analiza

Ostatnie lata to ciągły postęp cywilizacji konsumpcjonizmu. Ludzie robią zakupy, nieprzerwanie rozglądają się za czymś nowym i pragną mieć więcej i więcej. Nic nie jest argumentów na to, żeby ta tendencja się odwróciła. Nabywanie ekskluzywnych artykułów to pierwsza sprawa, ale musimy także zapewnić sobie oprócz nich kosmetyki, produkty spożywcze – słowem to, co jest nam konieczne do egzystencji. Lwia część z nas życie spędza w nieustannym biegu i przez to, nie możemy poświęcić wiele czasu na chodzenie po galeriach. Receptą może stać się sklep internetowy – który może przynieść okazałe dochody.

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Sami znamy pewnie niemało wzorcowych jednostek, które na nic nie mają czasu. Zakupy załatwiają w supermarkecie co 14 dni, by oszczędzić sobie wiecznego ruszania po niezbędne towary. W XXI wieku część sklepów poszła zdecydowanie naprzód i świadczą takowym przywiezienie asortymentu pod drzwi.

Przywołana problematyka dotyczy szczególnie jednostek zajętych, przesiadujących miesiącami w miejscu zatrudnienia. Nie pałają oni entuzjazmem, kiedy muszą udać się na świąteczny shoping. Pracoholicy ochoczo sięgają wówczas po sklep online oraz hurtowo nabywają upominki dla bliskich. Biorąc to pod uwagę – to oni będą naszą grupą odbiorców, jak zdążyliśmy się przekonać – dosyć sporą.

Znamy już podstawowy powód stworzenia sklepu internetowego, toteż w tej chwili winniśmy przemyśleć jak ów sklep ma wyglądać. Nie możemy mieć wymagań z księżyca. Jeśli sklep internetowy ma Wam dać określone zarobki, w takiej sytuacji wychodzimy od tzw. analizy SWOT. Ocena mocnych oraz gorszych stron, szans i niebezpieczeństw to absolutna podstawa. Dotyczy to zarówno Waszego nowo powstałego sklepu, jak i rywalizujących podmiotów. Należy sprawdzić jakie liczby produkują, w czym możemy się na jej tle wyróżnić.

Krok następny to zdefiniowanie grupy docelowej. Wszystko zależy od naszych potrzeb. Powołany przez Ciebie sklep internetowy może być skierowany do Nabywcy uniwersalnego, który zyska możliwość wyboru spośród wielu dziedzin produktów, ale również np. zapraszać do sklepu internetowego zwłaszcza żeńskie grono, ze względu na przewagę kosmetyków. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Rzetelnie rozpatrzcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Może tak się zdarzyć, iż trzeba będzie zawęzić działalność do jednego miasta lub województwa.

Należy pamiętać, iż stworzenie sklepu internetowego jest ściśle powiązane z działalnością gospodarczą. Konieczne będzie podjęcie któregoś z tych działań:

  • W kwestii otwierania własnej firmy, koniecznie winniśmy zewidencjonować działalność gospodarczą – zrobić wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, pozyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, załatwić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeśli Twoja firma już działa, musisz jedynie nanieść zmianę w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), poprzez dodanie zapisu o handlu w Internecie.

Następna analizowana składowa to oferowane produkty. Kiedy już ustalimy czy będzie to coś specjalistycznego, z wąskiej branży, czy też produkty bardziej ogólne, wyrabiane na olbrzymią skalę, koncentrujemy się na właściwym wyselekcjonowaniu dostawcy. Sumienność, punktualność i zaufanie, to powinna być podstawa, na którą wypada zwrócić uwagę. Jest oczywistym, że na końcu jednym z decydujących parametrów okaże się uzyskana jakość w stosunku do wygenerowanych kosztów. Wcale nie musi być tak, że oszczędzając zyskamy, a płacąc więcej z pewnością odniesiemy sukces. Dostawca już wybrany? Teraz powinniśmy dopracować prezentacje produktów. Co możemy dzięki temu zyskać?

Zanurzamy się w tej chwili w obszar pozycjonowania. Nie możemy się oprzeć tylko na opisach producentów. Jeżeli pragniemy szybko uzyskać zwrot inwestycji, wówczas powinniśmy poświęcić czas na unikalne opisy – łatwo do zapamiętania dla Klientów, ale również usprawnione pod SEO, by popularna wyszukiwarka Google wystawiła nam wysoką ocenę jakości. Jeżeli nasza treść była już wcześniej gdzie indziej – narzędzie wyszukujące oceni Was negatywnie i nie zapewnimy sobie czołowej pozycji w wynikach wyszukiwania. Takie opisy damy radę przygotować na własną rękę, ale wyższą jakość mogą nam zapewnić fachowcy z dziedziny SEO.

Sprawy związane z produktami już za nami – pora na udostępnienie konkretnych form płatności. Do najpopularniejszych należą:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Niewątpliwie powinniśmy też zagwarantować Klientom zapłacenie przy odbiorze oraz z góry. Ważnym będzie, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– np. przy pomocy szyfrowania SSL. Bezpieczeństwo transakcji z pewnością wpłynie pozytywnie na zaufanie Odbiorców.

Sklep internetowy – domena, hosting i program

Wizja jest, znacie już swoją konkurencję, mamy naszkicowany plan działania oraz odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Czas na krótkie omówienie kwestii technicznych.

Wybór oprogramowania pod nasz sklep to coś, co może przesądzić o powodzeniu naszych starań. Polecamy nie robić tego na własną rękę, tylko posiłkować się wiedzą ekspertów. Niekiedy wystarczy nawet bezpłatny software, ale gdy realizujemy bardzo ambitny projekt przyda nam się full serwis albo indywidualny software.

Domena niekiedy jest zapewniana w parze z oprogramowaniem, zawsze tak to działa. Jeżeli tak nie jest – wówczas będzie trzeba takową zakupić. Powinna być prosta, rzucająca się w oczy i łatwa do zapamiętania przez Klienta, aby mógł ją bez kłopotu przywołać w rozmowie z przyjacielem .

W kwestii hostingu musimy wziąć pod uwagę rozmiar serwera i limit transferu – naszym zadaniem będzie dostosowanie hostingu do potrzeb naszego sklepu. Nie możemy się ograniczać do darmowych hostingów – mają one nam multum obostrzeń, hamujących rozwój naszego projektu.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/